Policiski rečnik : Knjiga prva A — E

ти свој изостанак (чл. 103 и 104). Новопостављени – службеници имају се јавити на дужност у року од 15 дана од дана саопштеног им постављања. Ако се у овом року не јаве сматраће се као да нису ни постављени. Орган, који је донео = одлуку о постављању, може овај рок продужити у- случају ~ оправданог разлога (чл. 102). | Приликом премештаја службеник мора бити разрешен од своје дотадање дужности _ најдаље у року од 30 дана. На нову дужност мора се јавити најдаље у року од 5 дана од дана разрешења, не рачунајући у овај рок време потребно за путовање. Ако је премештај из надлештва у надлештво у истом месту, мора се јавити на нову дужност у року од 24 часа. У случају оправданог разлога, ~ нарочито код чиновника који ~ предају благајну или полажу рачуне, орган који је донео одлуку о премештају може овај рок продужити (чл. 106). Према, чл. 107, службеник. је дужан пријавити непосредном | старешини све промене у својим личним и породичним односима, које имају утицаја на његов службен однос према, држави. : Недопуштени поступци ~ | одговорност. Законсм је прописано: ' „Члан 98. Службеник може службено општити са вишим властима само преко старешине надлештва у коме служи, осим случаја где закон друкчије наређује. Члан 94. Службеник не може поред своје редовне службе имати другу споредну, осим ако то министар допусти. Он не може заузимати никоји други – положај, који би био противан достојан ству и части његова звања, или | би га сметао у вршењу његових · сталних службених дужности,

a

< So

Члан 95. Употребљавање влас- ти и положаја државних службеника у партијске сврхе, као и утицање старешина на државне службенике у том циљу, казниће се као дисциплински преступ MIJO тач. 2, 3 или 4 чл. 165 овог закона, а у тежим случајевима и отпуштањем из службе. Ако пак постоји дело злоупотребе власти | предвиђено казненим – законом, птримениће се његове | одредбе, било по тужби приватног лица било по званичној дужности.

Државни службеник, који према чл. 73 Устава нема у опште · права, да се кандидује за народног посланика, односно нема, права да се кандидује у изборном округу. своје територијалне надлежности, не може у опште, сазивати јавне партијске и политичке зборове, или на њима бити часник, нити се · кандидовати. Он не може органи-. зовати и представљати Политич- · ке странке и трупе. Ако противно томе поступи, казниће се за дисциплински преступ, а ако Ga кандидује губитком. службе.

Не могу се ни у једном изборном округу кандидовати 89, народне посланике чланови Државног Савета, Касационог Суда ши“ Главне Контроле.

Као чиновници – полицијски финансијски, шумарски и аграрне реформе сматрају се сви они који служе у односним ресорима, без обзира на њихов службени положај, изузев државне – подсекретаре.“ Овим законским прописом | пре-

ћутно је измењен чл. 96 закона, о кгзбору нар. посланика у оном његовом делу који предвиђа казну за по- · лицијске чиновнике, и допуњен чл. 15 истог зак. (В. Избори). 1