Pozorište
~ У НОВОМЕ Ре у ЕН 8. АПРИЛА 1873. ~ -——
се ПОЗОРШТН
„а на 40 ЋРОЈ 1),
ји
УРЕЂУЈЕ А. ХАЏИЋ.
ИЗЛАЗИ ЧЕТИРИ ПУТА НА НЕДЕЉУ НА ПО ТАБАКА. — СТОЈИ ЗА нови дАД 40, А НА 0ТРАНУ 60 нов. мМЕбЕЧНо.— ЗА ОГЛАСЕ
НАПЛАЋУЈЕ СЕ од ЈЕДНЕ ВРСТЕ 3 нов. и 30 ЗА жиг ОВАБИ ПУТ,
ђЂудићИи УВКОДИ. СПАЉЕНА ПЕСМА.
Преврћући прашне књиге, Прашне ењиге и артије, Нађох песму забачену, Што је нико чито није,
То је песма излив срца, Излив душе сретних дана, У њојзи је моја срећа, Љубав моја опевана,
У њојзи је одзив раја
На увелике жића млада, ба највишег негда виса, ба врхунца мојих нада!
Али ко би данас смео
(ећати ме сретних дана !
— Не смем ни ја да те читам, Певмо моја нечитана!
Поред мене свећа дреће,
Ко да 6 песму читат хтела, Ја је дадох њеном пламу Артија је изгорела,
Артија је изгорела,
Ат осташе влова бела, Песма моја нечитана, Још се види са пепела,
И ја читам своју пвему, Уздисваје срца врела,
Читам пветак своје среће, Све то читам — са пепела,
Ох, зар така љубав света И по смрти јоште траје! Ох, зар тако пепо чува Моје свете осећаје!
Зар је пепо тако веран, Па не пушта миље своје! — Лој песмо, туго моја! 0] пепеле, добро моје! |
_____оз--враф-е--
ФРАНЦУСКИ ГЛУМЦИ У РЕВОЛУЦИЈИ.
97. марта године 1789, беше у париском позоришту „Оотбефе !тапсајзве“ заказан мали комад под насловом: „Апопеје еБб 'Тћеодоге опЈех Феих Рарез« („Август и Теодор или два пажа“,) којије побудио општу пажњу свију позоришних пријатеља, На цедуљи стојаху имена глумаца, који беху
љубимци публикини. Узрујаност у Паризу бете |
већ тада велика, Тога дана беше се искупио силан свет пред позориштем, Већ у 10 сахата
| |
пре подне биле су све улазнице распродане. На један сахат пре него што ће се започети представа, упути се у позориште глумац Дигазон, један од најизвренвијих приказивача комичних елугу. Он хтеде да гледа представу иза кулиса. Још не дође ни до врата, али га неко дирну по раменима, дн се оеврне и опази неког младог човека око двадесет година, који обореним очима стојате скромно пред њиме, окрећући у непри-
4
МА та мр