Pozorište

уље А ДЕНЕ = >

Овај је темпераменат ретко подложан страсти, за то би га могли назвати вретним темпераментом, Да ботме да васпитање и изображење може много учинити, Оно је кадро да слабије стране овога темперамента поправи и добре да ојача и трајашнима начини, Тако н. пр, Улрих Руденц у „Виљему Телу“ прави је сангВИНИК, Сангвинична женска воли евирку, али је никад темељно не изучи, јер нема дурашности, сујетна је и намигуша. Накит је њен елеменат, али она не воли боје, које дрече, Она воли простије боје, али их чешће мења,

Сангвинична женека лако хода, покрети су јој весели, око јој привлачи. Радо говори, није ћутљива, и често се сама пада, Врло је пријатна у дружењу, обично је краљица забаве, на којој прима удварачке погледе, враћајући их драговољно,

Она је осетљива и кадра је најжешће љубити, Остаје евоме љубавнику верна у срцу, али

не и у владању. Она је досетљива; леп, вебео |

мушкарац може је навести на свашта, вамо ако се при томе захтева смелости, ако јој се машта покреће, Када се сангвинична женека уда, онда постане обично мирнија; ако је изображенија, може ве в њоме лепо живети, јер она воли кућевни живот, и тако је нежна мати, да често деци тиме штету наноси, „Дона Дијана“ је узор сангвиничне женске,

1 0 колеричном темпераменту.

Човек колерична темперамента, колерик; познаје се већ по епољашности, У њега је обично

је; заузет је особито за историју, при чему му добро памћење чини велике услуге, Он увек тежи за чашћу и независношћу, не радо се обвезује другима, обазрив је и добар економ, те не расипа као Ссангвиник

У друштву је весео, Досетка му је заједљива; он изриче своје мишљење као неки деспота, и тиме изазива у других противност и ерџбу.

6 поуздањем, одважношћу и дурашношћу иде он за својом метом, бори се противу непријатеља, коме никад не прашта, Увреду не заборавља колерик ни у гробу, Треба га се дакле јако бојати, јер најмања противуречност није му по вољи, а право противљење доводи га до беснила, Њиме владају жестоки афекти и сваки је осећај у њега етрастан, Кад се све екупа узме, излази, да је колеричан темпераменат најопавнији, дакле најнесретнији, |

Добра страна у колерика је његова вазда будна радна снага, коју и пријатељима често у корист напреже, Он је искрен и истинит, и своја обећања врши увек савесно,

Воља му је тврда дух му је одважан, Њега не руководи фантазија, него вазда ватрено уображење, и пламено одушевљење за оно, што је истинито и велико,

Ако колерик научи у младости, да евоју вилну ватру ублажује, да саслуша и мишљене других, да му се самољубље претвори у частољубље; то може, по што има одважности и дара, стећи

· општу љубав и поштовање. Шекепиров Отело је | права слика и прилика колерика.

| пада,

ватрено око, црте му на лицу имају изражаја, о ровитост; ход им је поносит, вивокоуман, Оне

кретање му је снажно, натиње деспотизму. дин | | Њима је у души да евакоме господаре а никоме

| да се не покоравају, Оне се радо заузимају за

воли оно што је ејајно, величаствено, необично, поштује правду и истину. Срца је раздражљива, осећања жива, које му одржава душу у непрестаној радености, Он не мрзи радњу, која до=

женске носе одело, које у очи сјајност, скупоценост и та-

Колеричне Оне воле

отпоздрављају поздрављача лаким ником главе.

своје штићенике, само ако ови јавно заишту њи-

| хову заштиту, да се ретко шта траже, није им

нови хлеба, али му је мило кад и други за њ|

раде, ајош милије, ако може да буде деловођа,

управљач радњи, Он је обично поновит и држи |

на себе, узимајући радо друге људе у обрану; није користољубив, али прима захвалу оних, којима је помогао, Он нема много маште, али њиме влада уображење, те га подетиче, да размишља о прошлости и о будћности, Он се лаћа у једно пето доба више послова и све их ваљано извршу-

до поклона стало, и не маре захваљивати све, Оне воле само себе,'за то не воле скоро ни кад свога мужа нити своју децу, овим ако ове ко хвали и преузноси. По што не маре за телесно уживање, то не ласкају никад своме мужу као сангвиничне и Флегматичне жене,

Колерична жена је из поноса врло љубомор=

| на, и када се ове обе страсти у њој распламте,

| | | | | )

У

то је кадра најетрашније се осветити, У кући и | о о