Pripovetke / Veljko Petrović
32 ВЕЉКО ПЕТРОВИЋ
зашто би прснуле у кикот, и онда би падале у наслоњаче и ударале примаша циганина по образу, а каваљерима киткале брке молећи их да им повере: ко их је учио љубити.
Халас истргнуо виолину из примашевих руку и засвирао валс. Сви су се вртели, ударајући се једно 0 друго и о довратке; остали су само Паштровић и Паштровићка.
Паштровић је гледао у полиелеј, гутао на само, а чезнутљиви таласи свирке занихали су се њиме. У сваком валцеру има једна неодољива нота носталгије..
„„Он се сећао младости. Оно две три забаве на које је ишао, узнемирена срца као швигарица, и враћао се разочаран и тужан, јер се у осветљењу и у шуштању свиле и блескању очију и минђуша налазио сваки пут осамљен, потиштен и као измучен. Сећао се, да је и он учио валцер; али га није никад играо, јер се бојао да ће погрешити, па ђе му се читава сала церекати у лице. По некад би пошао којој лепојци, али срце би му куцало. од страха, и он би се блед, не знајући шта ће с рукама, колебао, док је не би други неко уграбио. Тада би му одлануло. Мануо би све; бацио лаковане ципеле бесно у углове јевтине и стеничаве собе, загњурио главу у јастук, корео и жалио себе, и док му у ушима зуји музика, трзао би се целе ноћи, јер би јасно чуо смех једне играчице у пролазу, под туђом руком; а кад би у зору _ заспао, сањао би како клизи преко углачаног и светлог пода и гриска лепршаву девојачку косу.
— Ходи матори да играмо и ми.
Али после два три корака, Паштровићка остави мужа. — Не знаш ти то, шепртљо! Халас, овамо!
И тетурајући међу раздраганим паровима, Паштровић седе зловољан и ознојен, гледајући у жену и у инжињера, како се тесно стиснути љуљају.
Госпођа Боришка је растворила усне, као да је хтела да пије ваљда звукове и дах младог човека.
Адвокат се осети увређен. Болело га је. Није га мучила саревњивост, него осећај неправде и стида.
Можда се њему цео град смеје, као мамлазу који