Prosvetni glasnik

ЗАПИСНИК ГЛАВНОГ ПРОСВЕТНОГ САВЕТА

285

У таком случају ученик је дужан иоднети сведочанство о свом добром владању за ту годину. За тим се прелази на II. одељак, и прима се наслов н чл. 5. овако : II. Ј^спитни одбор Чл. 7. У исиитном одбору ирсдседник је директор гимназије или реалке, а чланови су три ирофесора, којс бира ирофесорски Савет. Сваки члан исиитног одбора имаКе свог заменика, који можс битм и суиленат или иредавач. У случају иотребе, заменика директору одређује министар. За сваки исиит зрелости одређује министар једног свог изасланика, као контролног комисара. — Остали наставници могу ирисуствовати исииту. Код чл. 6. нредлаже г. Бакић, да иисмене задатке бира испитни одбор, а не сам директор. Савет већином гласова прима овако, како је одбор предложио: Чл. 8. Кад се ■ сврши сиисак свију за исиит иријављених ученика, директор иозива дотичне наставнике, да му сваки ио своме иредмету иреда јасно обележене задатке за иисмсни исиит зрелости, и то за сваки ирсдмет више задатака, између којих бира директор иотребни број за сваки иредмет иисменог исиита и одређује у еиоразумљењу с иеиитним одбором дане, у које Ле се држати иисмени и усмени исиит зрелости. После тога прешло се на III. одељак. Савет је већином гласова усвојио предлог одборски овако : III. ЈГисмени испит зреиости. 4.1. 9. Предмети иисменог исиита зрслости ови су : а. сриски језик са стилистиком б. немачки или француски језик, в. латински језик (за гимназије), г. математички задаци, д. физика и механика (за реалку), 1ј. нацртна геометрија (за реалку). Ирииравник изјагиКе иротоколарно, који од живих страних језика боље разуме, и из тога Ке језика иолагати исиит иисмени и усмени. Из српског језика израда иисменог задатка има да обухвати један иодужи састав у ирози , који се узима у домашају могу&ег развитка знања и мисли у свршеног гимназисте или ученика реалке. У том саставу треба да се огледа мера оиште образованости и умне зрелости 'ирииравника, а ово се иознаје нарочито ио јасности и доследности у излагању мисли, ио ириродности и иравилности у извођењу за-

кључака. Особито се има узети на ум тачност складност у сриском говору, и само знање иредмета о ком се иише. Материја за ове задатке бира се ирема нашим иросветним и школским ириликама најооље из разних делова културне, иолитичне и књижевне, народне и оиште историје, из земљоииса, иутоииса итд.; само ни један такав или сличан иредмет не треба да је био већ у течају године ученицима на израду даван. Ђреме, које ее остачља ирииравнику за овај задатак, највише је четири часа. Из немачког језика иревод једног краИег и лакшег састава са сриског на немачки иомоКу речника, и једног дужег и тежег састава с немачког на сриски језик без речника. Рад из овог иредмета траје највише четири часа. За, француски језик вреди све што је нарсђено за немачки. _- 0 / Из латинског језика има се иревести на §| V сриски један краКи састав или један део веКег ® ) састава из иознатијих класика у ирози. У овом 1 Р а ДУ може се ученик иослужити речником, а е I време, за које се задатак свргиује, може трајати \ највише три часа. Из математике имају се разрешити један аритметичан и један алгебраичан и два геометријска задатка. Уиотреба логаритмичких таблица и књига формула доиуштена је. Ђреме за израду одређено јс највише четири часа. Из физике и механике има се расиравити иоједан задатак. — Бреме за израду одређено §> је највише три часа. I Из нацртне геометрије имају се израдити два задатка.Иреме за израду одређено је највигие ј ® три часа. Из цртања сзих врста узимају се за]оцену сви задаци ученички, рађени у три највиша разредап Чланови 8. 9. 10. 11. 12. и 13. примају се у свему по иредлогу одборском овако: Чл. 10. а. Задаци за иисмени исиит зрелости држе се у тајности и обзнапују се ирииравницима оног дана и ча,са, кад се исиит отиочне, и то свагда само за онај иредмет, из кога се има тога дана исиит држати. Свако ирекорачење ове забране, било да се учини иосредним или неиосредним иутем, сматра се и казни као злоуиотреба дужности. б. Сви ирииравници иолажу исиит заједно и иод неирекидним надзором дотичног наставника и два члана исиитног одбора. Поред горње тројице и директор или његов заменик, кад год је могуЛе, води надзор над иисменим исиитима ирииравничким. Министарски изасланик дужан је сваки дан такође иоходити иисмени исиит зрелости.