Prosvetni glasnik

СТАњЕ ЈАВНЕ НАСТАВЕ У КНЕЖЕВИНИ СРБИЈИ ЗА 187 5—76 ШК. Г.

ОКРУГ

1876 г. | 1866 г. Б рој влрошких

у 1 876 г. билој је више

>9 ш н :: ег >■

< к ■< Н н 9 >>

наставника © н

< к с м н 5 >>

1 м с« < н н ; о 2 5 ®

« | м р* 1 >. 1

сб м < м н 8) р

настав • 1 ника

Алексиначки

6

5

11

2

9

3

2

Београдски

1

1

2

1

1

2

Ваљевски

9

5

14

5

3

8

2

6

Јагодински

4

5

9

5

3

8

— 1

2

1

Књажевачки

3

2

5

3

1

4

1

1

Крагујевачки

9

8

17

10

4

14

— 1

4

д

Крајински

12

8

20

10

4

14

4

6

Крушевачки

7

4

1 1

8

3

1 1

- 1

1

Подрински

5

2

7

3

1

4

1

3

Пожаревачки

9

10

19

1 1

5

16

—2

5

3

Руднички

2

1

3

2

1

3

-

Смедеревскн

8

4

1 -2

7

4

11

1

1

Ћупријски

1 1

6

17

9

3

13

3

5

Ужички

10

4

14

11

1

12

— 1

3

2

Црноречки

6

2

8

4

1

5

1

3

Чачански

6

5

11

7

2

9

— 1

3

2

Шабачки

5

5

10

6

3

9

— 1

2

1

Варош Београд

18

16

34

12

'0

22

6

6

12

Србија

131

93

224

121

52

173

1 10

41

51

У варошкој шко-ш округа : београдског, крушевачког и рудничког остаје исти број наставника и у 1876 години, који је био године 1866. Највише наставника добили су у овој периоди варошке школе у округу ваљ евском и подринском (по 75%) крајинском (48 °| 0 ) ћуиријском (41°|„) и у вароши Београду (54%). У течају 1876 шкодске године нримљено је први пут у учитељску службу 75 мушких и 13 женскик. Поново до 6 иао је у тој години учитељску службу 25 мушких и 4 женске. Шкоде су дакде добиле у тој години 117 нових наставника. Ио окрузима имамо овај прегдед.

О К Р У г

проценат нових наставника

у 1875

-76 године постављено је у службу

који нису служили

који су већ један пут служ.

О В Е Г

А.

учитеља

учител>ака наставника учитеља

учитељака наставника учитеља

учител>ака наставника Алексиначки. .

21,74

3

1

4

1

1

3

2

5

Београдски ....

23,91

6

1

7

4

4

10

1

11

Ваљевски ....

22,50

5

5

4

4

9

9

Јагодински....

22,86

7

1

8

7

1

8

Књажевачки

22,22

3

3

1

1

4

4

Крагујевачки .

7,41

3

3

1

-

1

4

4

Крајински . , . .

32,76

11

4

15

4

4

15

4

19

Крушевачки.

27,59

6

6

9

2

8

8

Подрински

22,22

3

3

1

I

4

4

Пожаревачки .

10.75

5

2

7

1

2

3

6

4

10

Руднички ....

9,52

2

2

-•

2

2

Смедеревски . . .

10,87

1

1

2

3

3

4

1

5

Ћупријски ....

12,50

3

—-

3

1

1

4

4

Ужички

6,06

1

1

1

1

2

2

Црноречки ....

11,43

4

4

4

4

Чачански ....

31,03

8

1

9

8

1

9

Шабачки ....

22,86

4

1

5

2

1

3

6

2

8

Варош Београд. .

2,94

1

1

1

1

Србија .

16,98

75

13

88

25

4

29

100

17

117

Проценат . . . .

75,00

76,47

75,21

25,00

23,43

24,79

100,00

100,00

100,00

Овај велики проценат нових учитељских снага најбоље сведочи, какво је кретање међу наставницима. Кад овим новопостављеним наставницима додамо још и премештене наставнике, онда видимо, да је кретање врло велико. Ово истина може бити местимице и од користи за саму школу, но за ведику већину шкода

Је то кретање штетно, с тога, што нови учитељ долази на рад. кога је други отпочео, и то можда сасвим погрешно отпочео. Од таких учитеља само мањина може показати добар успех у раду школскоме. Интересно је, да су учитељке много сталније у заузетом подожају. Тако на нр. од 146 учитељака до-