Prosvetni glasnik

18

СТАН.Е ЈАВНЕ НАСТАВЕ У СРБИЈИ 1875. ГОДИНЕ.

Из ових односних размера види се у успеху извесна равнотежа између учитеља н учитељака. Но кад успех поредимо са наставничком спремом, видећемо, да је рад учитељака релативно много успешнији од рада

учитеља. Ово иоређење учинићемо доцнијс, а сад да видимо у којој је области било колико и каквих по успеху наставника. Види прегдед IX. Највише одличних и врло добрих учитеља било је у школама јужних округа, а најмање у окрузима нсточним. Учитељака из те категорије било је највише у западним окрузима, а нај мање у источним. Кад учитеље по успеху поредимо са учитељкама, онда имамо на сто учитеља из дотичних категорија УЧИТЕЉАКА одличаих и У ОБЛАСТИ: ВРЛО ДОБРИХ ДОБРИХ 11РИЛИЧНИХ СЛАБИХ ГБАВИХ

Шумадији

121

96

92

Источних округа

77

124

189

55

Западних округа

142

45

131

Јужних округа -

75

102

325

ВарошиБеограду

135

75

58

-

За учитељке имамо најнеповољније размере у јужпим и источним окрузима. У источним окрузима нај-" више је учитељака у мушким сеоским школама , где врло често немају ни учила па ни најглавнијих школских потреба, а да не говоримо о другим тегобама, као што је на пр. неуредно долажење ђака у школу У окрузима , где су учитељке у варошким школама , налазимо сразмерно одлиђних и врло добрих учитељака много више него учитеља. То важи поглавито за саму варош Београд. Напред иоказали смо, колико је било наставника са довољном спремом. Кад бро.ј тих наставника поредимоса онима, који суу школскоме раду показали успех одличан и врло добар, онда налазимо, да је на сто наставника с довољном спремом долазило одличних и врло добрих УЧИТЕЉА УЧИТЕЉАКА 1 НАСТАВНИКА

У ШКОЛАМА ОВЛАСТИ

Јужних округа •

• • 127

100 •

122

Западних округа • • •

• • 105

111

106

Шумадије

• • 103

86

99

Источних округа ■ • •

• ■' 94

52

80

У вароти Веограду -

- • 57

140

89

У Србији ....

■ • 104

78

95

Како је у овом погледу било у појединим окрузима, види се из овог прегледа Види преглед X. на страни 19. У девет округа уч#геља одличних и врло добрих бнло је више од учитеља с довољно спремом. У два I У мушким и женским школама.

хинзваИоан

О ^ 1

хин&игиап

хилзо^ хијзоР осла хинаигРо

10 С<3 Т—I

хина^наћозш

улаао

хиатад

хиатхго

ХИШхИТГИЈП

г—I О СО со сз со со СО Г—<

СО 00 СО Е> 10 СО О Г -Н 1—' г—I

1^1 I I I I I I I

хилно^ огла

хилао^

ХИНБИТГ^О

хинлвађоап

хинкигидп хилзо# хилаоР огла хинмгУо

П О 10

^ 00 10 [>

О С<] (М СМ

ОЈ тЈ* т—I

I I

СО со 1С л (М

О »о

о;

00 О

Ф

1

СО

СО

т—1

Ш

о ео

!

1

О

О

гН

гО »С

О

1

1

оз

г—1

со л

-

со

о о

О

О

о

О

о

! со ео

гч

ел <о

Оз 00

а> ев

1 -Ф СО

0~Ј СО

СО

со

О^ со

сс

**

«

!0 ео

СО

г>см со со

о со

36.

»

м

о

«о

!>• г—•

СО г-Н

о оз

са са

10 гН

О О 1—1

О о т—1

о о

о о

о о т—(

I

50 т?

1

1

■I

1

г—1

М М '

1

О

1

!

1

оз

1

о

оо

С! <о

ео

ф

о*

СО гН

с-

23.

СО

ео ео

»с

00 ео

О ео

ео ео

СО СО

ХО

ЈО

35.

33.

00

сО

см

25.

т— Н СО

29.

со -Ф

>15

(О 00

а> еп

со

ес

00

10

г~Н гН

СО 1 1

о" о

о о

о о 1—1

О о

о о т-Н

м

1

-чН

г ~'

»о

1

л гС

1

О

О

о

м

1

ј

со

т—1

00 оо

оо оо

•*

ОЈ

00

10

1>-

«>

о с-

00

н<

34.

36,

34.

СО

О

г?

00 о

о см

28.

32.

О со

Г<М с«

-

Ф

00

10

С*

см

о

X

н О м о

о. р4 . 2« « рц си * ° о 2 4 9?

а 3

^ < « М О ев И О 5 ^ 5* ЦЈ ^ =5 3 СО НЈ М

3 а

«4 сЗ О ј гг ^ § о ° ф 2 ^ к и &