Prosvetni glasnik

УЧИТЕЉИМА «Ко иева зла не мислд# Нар. иословица. У 1 и 2 свесци „Просветног Гласника", за јануар ове године, штамнана је расправица „Певање у основној школи". У тој расправи повушао сам да изнесем знатај и важност певања као наставног предмета у основној шкоди, да покажем кроз какве је историјске мене ова настава прошла до данас, и, на послетку, да нзнесем неколико најважнијих методијских напомена, које ваља имати на уму при предавању овога предмета. Важност иевања по васпитање у опште, а приличан нехат нрема њему и слабо познавање, нису ми дозволили да се зауставим само на ономе вшпе теоријскоме делу његовоме. Бојао сам се да моје искрене жеље не остану у животу школином само жеље. Та моја бојазан имала је јаког разлога. Јер, с једне стране Факт је, да наши учитељи немају довољно снреме за самосталну обраду овога нредмета у школи, а с друге стране код нас се тек у последње време мало више почело радити на дсчијој песми. С тога сам прегао, да, са оно мало спреме што имам из вокалне музике, пружим нашим учитељима у овој, ма и ненотпуној, збирци неколико дечијих иесама у један и два гласа једино у цељи, да тиме колико толико припомогнем, да се једно ми српска песма у пашој основној школи крене мало унапред. При скупљању песама за ову збирку, ја сам се трудио, да нрнбавим све важније ствари наших познатијих композитора, који су радили на дечијој песми, имајући у виду и програм за основну школу. Песме, које су биле наиисане за мушки збор, као што је нпр. „Бранково коло" од др-а Ј Иачу-а, преводио сам за дечије гла :ове. Код сваке сам, пак, несме означио горе чија је композиција. Ну за већи део песама ове збирке нисам могао наћи готових композиција, с тога сам им сам данао мелодију, или сам већ познату мелодију сам сложио на ноте. То су оне песме код којих нема ништа забележено чије су '). 22. маја 1889 год. Београд. ЈА. ЈА. Ј1.

1 У овоме послу највише ми је номагао својим саветима н упутима г. Стева От. Мокрањац, хоровођа «Београдског певачког друштва, )} на чему му ови-м путем нзјављујем своју најтоплију благодарност.