Prosvetni glasnik

ЦРК15ЕПП II ШКОЛСКИ ЛЕТОППС

25

Смирнова, „Изложење Хрпшћанске правосдавне вјере," дпо I, превео Јован Петровић, н т. д. Савет је одлучпо: да се ово дедо може откуппти за књижпице средњих школа. X. Прочитано је писмо г. министра нросвете и цркв посдова, од 7. јула ове годпне, ПБр. 6660, којим се шаље Савету на преглед и оцепу дело „Васпптпе казне и награде" од г. Свет. М. Окановпћа. Савет је одлучио: да се ово дело може препоручпти за књижнпце основних школа. XI. Прочитаио је писмо г. министра просвете и црквених послова, од 26. пр. мссеца, ПБр. 10.153, којим со шал>е Савету на оцену дело „Н°ва систематска грамашка Француског језика, с примерима за вежбање, за ниже и више разреде средњих школа," саставио Сппра Калик, проФесор. Савет је одлучио: да се за преглед и оцену овога дела умоле г.г. Ж. Поповпћ и Вл. Вулићевић. XII. Прочитано је писмо г. министра просвете и црквених нослова, од 24. пр. месеца, ПБр. 10.037, којим се пита Савет за мишљење о школскпм књигама: „Српска граматика за III. р. гимназије," од г. Љуб. Стојановића, проФесора, и ;) Граматика

старога словенскога језика, за V и VI разред гимназије," по А. Л.ескину саставно Љ. Стојановић. Савет је одлучио: да се за преглед и оцену оба ова дела умоли г. Ст. Новаковпћ. XIII. Прочптано је писмо г. министра просвете и црквених нослова, од 30. пр. мссеца, ПБр. 10.441, којпм се шаљу Савету на оцену акти но кривици г-ђе Саре Росићке, пензионоване учитељице из Тоиоле. Савет је одлучио: да се за преглед и оцену ове кривице умоле г.г. Стојан Марковић и Живко Милосављевић. XIV. Прочитано је писмо г. министра. просвете и црквених нослова, од 30. ир месеца, ПБр. 10.441, којим се шаље Савету на оцену молба г. Ђорђа П. Рокнића, проФесора, који моли да му се врати његов рукопис „Експериментална Фпзика," који се налази на оцени у г. Ђ. Станојевпћа, или да се упути на оцену г. Љуб. Клерићу, проФесору Велике Школе. Г. Станојевић, као члан Савета, изјавио је да ће у року од 15 дана поднети Савету реФерат о овоме делу, и да ће се према томе моћи допети коначпа одлука о овоме питању. С овим је свршен овај састанак.

ЦРШНИ И ШКОЛСКИ ЛЕТОПИС

ИЗВЕШТАЈ Светјејшем Архијерејском Сабору ареосвештсног еаискоиа жичког госаодина Саве, о каноничној зизитацији у једном делу његове еаархије. I. Позив Архијереја. „ Чуј народе мој иоуку моју, ариклони ухо твојс к речима уста мојих, јер отаочињем говор свој, — оно, што сам учио и дознао, што ми казиваше оци наши, да би знао иотоњи нараштај: дсца, која Ле се родити; аа и они да би казивали својој деци, да аолажу на Бога надање своје и не заборављају дела својих аредака, дела Божија и зааовести његове да држе " (Псал. 78. 1 — 8). По науци и препоруци Христа Спаситеља, да ће његова црква вечно постојати у овоме свету п према томе, да ће вечно постојати и власт црквена, у којој ће Он вечно пребивати, давши власт апостолима, да могу све народе учитп, ностављати просзкпш глдсццк 1893.

себи пријемнике апостолске власти; — апостоли пак знајући, да они не могу бити вечпи прпјемници Христови и његове власти, предали су сву своју власг, коју им је Христос дао, својим прпјемницима - епископима, на основу оних речи Христових, које је Он изрекао, кад је обећао да Ле Он вечно иребивати у цркви. (Мат. 28, 20). Па према томе се духовна власт сваког епнскопа, као старешине у дому Божијем (I. Тим. 3, 15), и простире на ску поверену му епархију, и на све, којн припадају његовој цркви, у којој је сам Сааситељ у свима данима до свршетка века, — па била та лица духовна или световна, једног илн другог пола, једне или друге партије; при том, бпо богат нлп сиромах, образован или ирост, господар или сељак, владалац или поданик, ренублпканац или монархиста. А да је тако, о томе нам јасно сведочн 39. апостолско иравило, које овако гласи: „Њему су аоверени људи Болсији, 4