Prosvetni glasnik

СЛУЖВКИИ Д ЈВ О

239

им је цена спуштеиа на 0,20 дин.), као и он е зг уверења, куповаће сами ученици а не школа (како је било наређено расписом од 5. дец. нр. г. ПБр. 21387). Писмену пак какву молбу ради добивања школског сведочанства ннје потребно да ученици иодносе, пошто су они према чл. 55. закона дужнп да на крају годиие сведочанства узимају. Ученицн- који остаиу да нолажу разредии исиит добиваће скедан_апства тек иосле свршених разредиих испита. Унисивање учен&ка у новој школској години биће увек па основу школских сведочанстава и с проиисном иријавом (распис од 12. авг. ир. год.) ПБр. 12191) и без ппсмене молбе. Сведочанство ће се, по употреби, ученицима вратити. Само нри уписивању и исписивању учеиика у току школске године (по последњој алииеји чл. 24.) и при узимању дуиликата сведочанства тражиће се од ученика и писмена таксирана молба, која ће се заводити у делов. протокол. Сведочаиство ће на себн увек носити број под којим је ученик уписан у књизи уипсиици свога разреда. ПБр. 3131. 27. марта 1899. год. У Београду. . Мипистар иросвете и црквепих иослова, Андра ЂорђевиЋ, с. р.

Свипа директорима средњих шкода (Расходовање искварених и неуиотребљивих школских ствари и несталих и уироиашИсних кџига и учила) Директори средњпх школа неједнако ностунају при расходовању искварених и неупотребљивих школских ствари и несталих и уиропашћених књига и учила. Да би се утврдио једиак поступак у овом послу обратио сам се за мишљење Главној Контроли, нрема чијем се уиутству у будуће има овако врншти расходовање појединих ствари и књига. 1. Ако се ноједине школске ствари дугом уиотребом толико искваре, да се не могу више употребљавати, директор ће одредити комисију од два три наставника своје школе, који ћеутврдити неупотребљивост тих ствари, на тражити од министарства цросвете и цркв. послова одобрење, да може те ствари расходовати. По добивеноме одобрењу расходованс ће се ствари преко месне полицпске власги изложити продаји, ако је што што се може иродати, и добивени иовац послати државној благајни као ванредни приход.

2. За умропашћене и иестале школске ствари и књиге не треба од мниистарства тражити одобрење за расходовање, нити ће га оно одобраватн. Нестајањс илп упропашћнвање ствари, учила или књига мора се увек правдати прод Главном Контролом ириликом ноднашања рачуна и инвентара, која ће о томе допосити своје иуиоважне одлуке. 11 Бр. 3233 8. априла 1899.год. у Београду. Министар аросвете и црквепих иослова, Андра ЂорђевиЋ с. р. Свима иадзориидииа оснонних школа (о.годишњим исиитима у народним гиколама) У иамери да Вам пружнм што иотпунији уиут за вршење поверене Вам дужности, ја сам желео, да он потече и из што ширега Вашега искуства и из искуства иоверенога ми министарства. С тога сам се све до сада, сем појединачних уиута и об- * јашњења разпих иитања од појединих надзорника, уздржавао, да Вам издам ма какав опширнији упут за вршење овога тако важиога просветнога посла, какав је Вама поверен, а који би Вас упут може бити у многоме само ограничавао у ироучавању његову и у слободноме кретању Вашему у њему. Ну како се ириближује крај школске године, иа којему Ви но члану 86. закоаа о народним школама имате да извршите два важиа посла у својој дужности, а то је: да оцените учитеље поверенога Вам округа п да извршите превођење учеиика у старији разред, то сам се нашао побуђен, да Вам, изузетио за ову годину, за извршење овога иосла издам ово кратко уиуство. По истоме члану Ви имате у годинн дана да обиђете све јавне и приватне школе овога округа бареМ три пута. Прва Ваша нохода школа имала је за задатак: да се Ви упознате са свима учитељима, школама и приликама у којима се онс находе, и да наредите, да се отклони оно, што смеће раду и нанретку њихову. Друга Ваша похода има задатак: да се уверите, је ли све отклоњено и тече ли рад у свакој школи иравилно, како траже законски нроннси и наука о васпитању; па ако и том ириликом нанђете на какве неиравилности, неисиравности илп неумешност, било од стране учитеља или школских одбора и њихових председника, да их одмах отклоните, а кривце оптужите за казиу. Трећа похода има за задатак: да се уверите више о уиутарњем стању школином, о настави и о васпптању дечјему п о стварноме успеху у појединим школама н нонашању ноједпних наставника у школп