Prosvetni glasnik
К0ВЧЕЖ11Ћ
373
беника. У понеким се заводима (нарочито реадкама) употребљава граматика Е. ММгпег-а (Егапгбздвсће 6гатта(лк) или пак ШсШпд- ова (директор III берл. реалке). За вежбање у превођењу употребљава се поред Илатнерових уџбеника 1мтргсск1 -т\ (директор берл. гимн. гит Огаиеп К1оз1ег) , ^гапгбзјзсћез ТЈећип^зћисћ т Еиск1п§з ћапгоз. ОгаттаИк Шг (1еп 8сћи1§ећгаисћ". По негде замењују тај текст КШззћс -оши: „МеЉоЉзсћ ћеаг1)с1(;е1ез Гга.пгбз. кегећисћ 1иг ћбћеге Ип1сгг1сћ1з АпзШГоп". Прве године науче ученици изговор, читање и ппсање по диктовању. Ш граматике: .о члану, именицама, прндевима, заменицама, бројевима, ато!г и е!ге, правилне глаголе, прнлоге, предлоге; упитне реченице и порпцање. Поред облнка највнше се уче речи и поједине реченице, изреке, пословнце н омање песмице. Писмеии састави, као школски задаци, држе се сваке недеље, а домаћи сваког дана, (односно часа). У ТЈп1ег-1егИа проширује се п допуњује граматичко знање; ортографске особине глагола, променљивост рагИсгр-а раззе, најважније везе, глаголи неправилни и пасивно стање. Вежбе у превођењу постају чешће са немачког на Францускн него обратно. На вежбе у конверсацнјн полаже се нзванредна пажња, исто тако и на учење на памет песмица, омањих причица и т. д. Писмени школски рад сваке недеље. У ОЂег-1еНга се предузима систематско понављање свих непраВН.1ННХ глагола, допуна осталих облнка (прављење прилога, компаратнв и суперлатив код придева н прнлога) п најглавнија синтактнчка правпла (о употреби помоћних глагола, о реду речп, о временима н начннима). Дектнра је зимњег семестра из уџбеника (ИаПпег-овог) удешена према граматици п вежбама у превођењу. Детњег семестра УоИагге (Сћаг1ез XII) н Соррее (одабране прпче). Сваке недеље по један школски пнсмени рад (диктовање или превод са немачког на Француски пли обратно). У ТЈпГег-зесиппа допуњава се синтакса (правнла о члану, придеву, прилогу, заменицп, падежима, инФнннтпву, предлозима н везама). Учење фраза и изрека на намет. Вежбе у конверсацији и декламовању. ,.1ектпра Ји1ез Уегпе (Тоиг с1и топЛе), Е. ВошезГге (Аи сот с1и 1еи), ЕепеЛоп (Дл-еМигез с!е Те1ета^ие). Сваких осам дана школскн задатак. У ОНег-весипЛа понавља се синтакса, најважиија метрпчна и стплистична правила и синоннми (све то на лектири). Учењу на памет појединих сцена, песама и Фраза као год и конверсација полаже се велика пажња. Лектира је 8едиг (Шб (;о1ге с1е Каро1еоп е! с1е 1а §гапс!е агтее), Согпете (Ногасе) и одломци из Пегпд е^ Вигдиу (Та Ггапсе НПегаЈте). Три пут месечно школски задатак. У ТЈп1ег-рггта понављање граматпке, стнлистике и метрике, ну све прц превођењу и читању. Вежбе у конверсацији, декламовању, ре-