Prosvetni glasnik
290
ПРОСВЕТНИ Г.1АСШ1К
ученици поправе погрешке у својпм радовима. — А опширније саставе, писмене радове за испит и домаће радове оцењује наставник код куће. Ученици су слободнији у оним радовима, који се не сматрају као иисмен истшт; зато писмен испит не треба често одређивати (довољно је један пут у једном тромесечју), и не треба га сувише оштро оцењивати, него мало блаже од усменога испита, који је свакојако дакши'). У реалном одсеку поступа се у опште овако исто као у гимназији. Ну пошто у њему превлађује ирактична страна при учењу језика и литературе, то се обраћа већа пажња на читање чданака из реалних наука, тражи се више правилна уиотреба добивенога знања пз науке о језику, узима се материјал за писмене саставе више из природних наука, и још се ученици вежбају у састављању разних иисама за практичну потребу. Вежбање у писању пословних писама и разних исправа бпва у реалцп нарочнто на средњем ступњу, јер многи ученици прелазе после тога у стручне школе или на практичне послове. С обзиром на ту разлику између реалнога и гимназијскога образовања могле би се саставити и нарочите, засебне читанке за реалке и за гимназије.
ЕЛЕЖЕНТИ ПЕДАГОШКЕ ПСИХОЛОГИЈЕ Н. БЕ КААГ-А СРПСКИ ИРИРЕДИО Д-р Отев. М. Окановић., ПРОФЕСОР УЧИТЕЉСКЕ ШКОЛЕ У АЛЕКСИНДУ
(НАСТАВАК) - (4) III. ДЕО Мишљење с представама 22. Увод Мишљење. Ми можемо мислити о многим стварима, н. пр. о целим бројевима и разломцима, о метарском снстему, о каквом односу, о обдику површине наше отацбине, о површннама коцкиним, о дур-скали и т. д. Шта је то мишљење? Ми га вршпмо свакодневно, па ипак није могућно да у тренутку кажемо довољан одговор на ово питање. Да га с тога ближе разгледамо.
Ј ) Види § 130. Оп. Педаг.