Prosvetni glasnik

330

П РООВКТНИ ГЛАСНИК

девојчида залије једну, још колико има да заллје? Колико је 1 + 1 = 2 - 1 = 1+.= 2-.= 1X2= 2X1 = ? * Једна жена има 2 детета, она купи 2 грозда, шта ће она сад да ради? Колико ће дати свакоме детету? Кад се 2 грозда поделе на 2 детета, колико дође свакоме ? Узмите 2 дрвцета, поделите у 2 руке, колико ће доћи у сваку руку? Нека изиђу 2 детета, метни ова 2 детета у 2 клупе. По колико ћемо метнути у сваку клупу? Устаните вас 2, ево у мене 2 јабуке, шта ћу ја сад да радим ? Колико ћу дати сваком детету? Узми ова 2 пера, метни у ове 2 кутије, по колико долази у сваку кутију ? Кад једно дете за 2 дана поједе 2 киФле, колико је поједо за 1 дап? Један човек купи 2 тице, он их метне у 2 кавеза, колико тица метне у 1 кавез? Једна жена сашила за 2 дана 2 кошуље, колико је сашила за 1 дан? Један столар изради 2 мале столичице, па их прода за 2 дин. по што је продао 1 ? У једној се кући за 2 дана поједе 2 леба, колико се поједе за 1 дан? Један бакалин кунио 1 сандук шећера, после купио још I сандук, колико је сандука купио? Дођу 2 човека, па купе та 2 сандука, колико је сваки купио ? Један човек куппо 2 књиге за 2 дин. колико је платио за 1 књигу? Један касапин је имао 2 прасета, он је сваког дана продавао по 1 прасе, колико је дана он могао продавати све по 1 прасе? Једна жена исплела 2 чарапе, колико је то пари чарапа? Један седлар нрода2 седла, за коликоје коња он продао седала? Један човек купи 2 пара ципела, за, колико је деце купио те ципеле? Колико има јединица у 2, колико је двојака? Колико је 1 + 1 = 1 + . =2 2 — 1= 2 — .=1 1X2= 2X1= IX -=2 2Х-=2 1 У 2= 2 у 2 = ? €авка Радичевићева.

0БРА30ВАЊЕ У ИНГЛЕСКОЈ (ие Тенових Нсгћез зиг 1'Ап^1е"Еегге)

Путовао сам у Харау-он-те и Хил, и том приликом сам видео и Итон. Харау, Итон и Разбу главни су заводи за средњешколску наставу у овој земљи и одговарају у главним потезима нашим великим лицејима; има од прилике 800 ученика у Итону, у оба друга по 500, а ученици су од тринаест до осамнаест година. Али је разлика између ове две школе и наших лицеја огромна, и то тако видна да се ни по каквом другом поређењу не могу видети