Prosvetni glasnik

НАУКА II НАСТАВА

17

них цртица. С ногдедом пак на употребу, за нека бн се иисмена могли узети још иростији знаци, као за д, т, ф, итд. На сваки начин, код многих ће се иисмена, у брзини, изгубити сувитпни иотези, те ће тако бити иростији. То ће се свакојако писањем извршити код ж, х, ф и других. 4. Поред оваквога обдика српске писменице, ја предлажем да се усво.ји и уснравно иисање. Хигијенским, педагошким и практинним раздозима може се доказати да је усправно нисање боље од косога.

Чим дете пише косо. одмах заузима рђав положај: оно нагне хмаву на дево, а с главом се и цеда телесна тежина иренесе на леву страну. Кичма, тада, онако гипка, мадо се по мало искриви; једно се раме спусти вигае него друго, а и груди се притисну у исто време. Разуме се да рђаве скамије погоршавају ово неиравилно држање. При усправном се писању дете држи право, сасвим управо према табли; обе су руке симетрично намештене; оба су лакта подједнако удаљена, а цело је тело правилно ослоњено. Усправно писање одговара држању гоје дете спонтано заузима кад први пут почиње да пигае; оно са задовољством повлачи усправне лроспетни гдаоник, i. књ., 1. св., 1907. 2