Prosvetni glasnik

НАУКА И НАСТАВЛ

493

Константина Великога, виђенији представници нојединих епоха). — б) Главне еиохе из ис-торије српске цркве (виђенији иредставници иојединих епоха; српски свеци). — Песме: Тропари српским свецима. 2. Српски језик — I разред (4 часа) — а) Штиво. Историјске ириповетке и песме из доба Марка Краљевића и Косовске битке; народне приче и гатке; басне. уметничке ириповетке и песме: оппси из природе и други. — б) Граматика. Проста реченица, н.ене врсте и саставни делови. Све врсте речи, правилни облицн глаголски и именски — све на синтактичкој основи. Правопис у ве:ш с гласовним законима (гласови, слогови). Сва се гралатичка правила изучавају на штиву. Латиница. — в) Усмена вежбања. Препричавање прознога штива (што верније) после многога читања. Учење на изуст несама народних и уметничких (иарочито из задатога круга). Бежбања у акцентовању и у изразитом читању; декламовање. — г) Пнсмена вежбања. Првог и другог тромесечја кратки диктатл (10—15 минута) познатих басана и кратких прича ради вежбања у интериункцији и нравопису (задаци се поправљају одмах на часу с ученицима). Сваки трећи диктат латиницом. Последњег тромесечја сваки десет дана иисмено пренричавање басана и малих иршговедака (пгто верније). Сви су задаци школски; један месечно латиницом. II разред (4 часа). — а) Штнво. Историјске приноветке и иесме из доба Немањића (средиште: Стеван Немања, Свети Сава); остало као у I. разреду. — б) Граматика. Опширније проучавање глаголских и именских облика уз потребна објашњења из пауке о гласовима. Преддози. Проста и сложена реченица. Најглавније о постајању речи. Сва с, ' граматичка правила изучавају на штиву. — в) Усмено вежбање. Препричавање, најнре верно, доцни.је све слободније, без многога читања. Трећега тромесечја кратки описн ш;олских предмета. Учење иа изуст песама народних и уметничких (нарочито из задатога круга); понављање раније научених; декламовање. г) Писмена вежбања као и усмена (преиричавања, описи). Сваких 10 дана ио један задатак. Од трећега тромесечја сваког месеца по 1 домаћи задатак. Један задатак месечно латиницом. III разред (4 часа), — а) Штиво. Историјске нриповетке и иесме из времена после Косовске битке (хајдучке и ускочке); остало као у I разреду. — б. Граматика. Систематски преглед науке о гласовима, о облицима н (I иостојању речи; практичка сингактичка вежбања (на штиву). — в) Усмена вежбања. Препричавање слободно. Описи познатих предмета ваншколских. Учење несама на изуст народних и уметничкнх (нарочито из задатога круга); понављање раније научених; декламовање. — г. Писмена вежбања као и усмена (слободна ирепричавања, описи ваншколских предмета). Сваких 10 дана иисмени задатак, школски и домаћи наизменце; један задагак месечно латиницом а последњег тромесечја по .један јужним наречјем. IV разед (4 час-а). —• а) Штиво. Историјске приповетке и песме најноиијег времена; остало као у 1. разреду. — б) Граматика. Практичиа вежбан.а из науке о гласовима, о облицимч и о постојању речи — на штиву. Систематски преглед свих делова српске граматике (без иауке о постајаљу речи, ако је у ранијим разредима постигнут иоуздан усиех); синтактичка вежбања на шт ву. — в) Усмена вежбања. Слободно препричавање; опис ваншколских иредмета и иојава; приказивања. Учење на изуст песама, народних и уметничких (нарочито пззадатога круга); понављање раније наученнх; декламовање. — г) Писмена вежбања као у III. раз.; уз то: описи иојава,