Prosvetni glasnik
СДУЖБЕНИ ДВО
629
в) треИом наградом (књига „Омладина и њена књижевност"), награђен је рад „Стеван Сремац — литерарна студија", за који се показало да га је израдио Божидар Весиђ, ученик III разреда, и г) четвртом наградом (званична иохвалница потписана од свих наставника) награђен је рад „Хипнотизам", за који се показало да га је израдио Петар ДимовиЛ , ученик III разреда. Обрађени а ненаграђени темати биаисуови: „Појава човека, његово преимућство над осталим животињама и његов утицај на биљно и животињско царство" (такмичио се само за прву награду, а био би по свој прилици награђен другом), „Стварање српске државе у XIX веку" (два рада), „Стеван Сремац" (други рад), „Како прост народ васпитава свој подмлатак". —• Све ове теме остају и даље за обрађивање. На место награђених темата истакнуте су ове нове теме: 1) Љубомир П. Ненадовић — књижевна студија; 2) 0 свези и узајамном односу душевних појава: представа, осећања ивоље; 3) Дечја лектира и њен васпитни значај; 4) Извести и показати ембриолошки и Филогенетички ностанак и развиће људског рода и нромене организма у питомини и у дивљини; 5) Гвожђе, камени угаљ и вода, и њихова употреба у култури; 6) 0 дечјем цртању пре поласка у основну школу, и 7) Важност наставе из цртања у основној школи према осталим наставним предметима. — Ба тај начин сад има за обрађивање 27 питања. Све трошкове око ових награда поднео је проФесорски савет, чији су чланови донели одлуку, да им се свакога месеца одбива на овај циљ од плате извесна сума. За темате који се обраде у овој години, изгледи су да ће бити и више и већих награда, ако се испуне обећања извесних личности. — Права на такмичење имају и овогодишњи ученици IV разреда, који су свршили своје школовање у овој школи. — Готови радови морају се предати управитељу или пошти до 20 новембра увече ове 1908 године.
ГОДИШЊИ УСПЕХ У УЧИТЕЉСКОЈ ШКОЛИ ЈАГОДИНСКОЈ
Због дозиђивања у овој су школи ове године завршени испити за 15 дана раније но обично. Успех је у сваком погледу повољан. Тако у годишњем резултату, заједно с вештинама, има у сва четири разреда: одличних 12 (I р. —, II р. 2, III раз. 3, IV р. 7), врло добрих 78 (I р. 18. II р. 19, III р. 25, IV р. 16), добрих 13 (I р. 7, II р. 4. III р. 1, IV р. —); иали су из појединих предмета њих 5 (I р. 3, II р. 1. III р. 1, међу којима су 2 из I р. и 1 из III р. иначе врло добри), а понављају I р. 2 ученика. — Учитељски жаити дали су такође врло повољан резултат. Тако су са овог испита изишли: као одллчни њих 5 (међу којима су два са чистим петицама, Миливоје Марић и Гадосав Тасић), као врло добри њих 12 (међу којима су са 4,5, дакле приближили се одличном успеху, њих 5) и као добри њих 6 (међу којима су са 3,5 њих 2). Овакви се резултати могу постићи само у добро уређеном интернату, где су ученицима уштеђене све бриге и патње око животних потреба.