Prosvetni glasnik
НАУКА. И НАСТАВА
711
са овом својом ведикодушношћу. Но, он је и тада добио велики аплауз од свих иравих људи од шпорта. Штампи, пријатељпма и патронима шпортова у Америди и Ингдеској као да често пута недостаје витешког смисда, који је ведика гдорија правог шпорта. Кад играчи буду реадизовади узвишенију забаву у дивљењу сдавних људи, они ће радо напустити начин свог уображења за јеФтиније и дармајуће апдаузе. — Тип човјека што се огдеда у војничким и морнарским школама вриједно је проучавати. Војничко образовање европских сељана нраво је васпитање у дисдипдини, држању и кооперацији. Војнички едеменат може се врло згодно завести и у већини наших школа. Однос борења напрама љубави остаје у суперијорном раду, који извађају атлете иред дидем женскиња, које они решпектују. Њежне редигије нотоњих Јевреја и древних Хинда, нису акдептоваде борења у својим рођеним земљама, већ у земљама, гдје су женске имаде већи утјецај. Опћи еФекат лгенског и хрншћанског утјецаја није искључио квалитете борења, већ их је само префииио и повисио у Форми и сврси, а нзнад свега во.јнике је уздигао до витешког и каваљерског држања. Вјеџбе с ногама требају куд и камо већу пажњу, него диштоје то данас сдучај. Љуљање нма врдо дубоки фидстички коријен. Тодиљање има много засдуге вишег значења по тиједоидух. Радсрукама релативно се иретјерује у модерним гомбалиштима. Оно, шго јеглавна ствар уданашњем физичком васпитању, јесте то, да се што више сузбију рђави утјецаји предугог сјеђења. Иењање уз брдо идејално је вјеџбање. Проблем играња данас је на дневном реду. То се нарочито опажа у Сједињеним Државама Америке. Каквих већ приједлога није бидо. Но, и водики деФекти надазе се, јер се они не стварају на темељу нравог система, коме је поддога бијодошка наука, нити се врсте и степени вјеџбања адаитују напрама добу и индивидуалним потребама. Овдје лежи баш Ахилова пета, овјде је мјесто гдје Психологија Мдадости треба да кондентрише свој рад. Покрет за подизањем иградишта усдободној Америци тешко је управљати, али баш скиталице и млади безбрижнн свијет има херојске црте; рђаве црте треба само елиминовати. Ђаци атлетике имају своје очите- заслуге и своје очите опасности. Она обична тривијална и празна конверзација ђака нретвара се у паметни и корисни разговор о дијети, вјеџбању и степенима части. Ово новећавање интересовања у идејама, захтијева и интересантнију наставу. Трговачке прилике атдетике врдо су добро шкодовање. Опасности атдетике су заиемаривање науке, хистеријска раздраженост и даментација о повреди и поразу (што је посве контрерно равнодушности, која је тако корисна у животу сигара), гордост, коју потнирује аилауз штампе и гледадаца, фрикција Факултета, која узима