Prosvetni glasnik
НАУКА И НАСТАВА
307
31. Више женске школе, вигае учитељске школе, дицеЈи и женске гимназије стоје под надзором обласних школских одбора, 32. Директори и академски образовани виши учитељи јавних виших женских школа једнаки су по рангу, титулама и плати с директорима и наставницима шесторазредних, средњих мушких школа, а директори и академски образовани виши учитељи јавних лицеја, виших женских учитељских школа и женских гимназија са онима у потпуним средњим мушким школама. 33. У оним јавним витим женским школама, витим учитељским гаколама, лицејима и женским гимназијама, које нису државне, нлате директора, академски образованих виших учитеља и вигаих учитељица одређиваће се према уредби о плати у државним гаколама. Директорице треба да имају плату бар вигаих учитељица у државним гаколама. У осталом плате наставничког особља у недржавним вигаим женским гаколама треба тако уредити да редовни учитељи добијају бар 600 м. више, учитељи цртања бар 450 м. вишп, учитељи других техничких струка бар 300 м. више, редовне учитељице бар 400 м. више, учитељице цртања бар 300 м. више, учитељице осталих вештина и учитељице основних школа бар 300 м, више него такви учитељи у јавним народним школама дотичне општине. Ове плате су у толико обавезне, у колико не превазилазе плате по уредби плаћања наставника у државним школама. А опгатине могу одређивати и веће плате од ових. 34. За признавање досадагањих и оснивање нових школа, као виших учитељских школа, лицеја и научних школа, потребно је одобрење министра просвете. То признавање за више женске школе већ отворених школа као и оних које ће се изнова отворити врши се преко обласног школског одбора. Школе које сада јога не одговарају одредбама о постављању наставничког особља али су у осталом уређене по одредбама, могу се признати под погодбом да потребне измене изврше, чим се упразне места. * * * Из наставних планова истичемо наставни план домаћичке ш к о л е (Ггаиепзс1ш1е), која се наставља на десеторазредну женску гаколу поред које стоји вигаа женска учитељска школа, а за коју се тражи исто припремно образонање (види страну 308—309).
Превела М. М.