Prosvetni glasnik

356

ДГОСВЕТНИ глдсник

0 вредпоћи и владању. Општи резултат из вредноће и владања за I и II тромесечје види се из табеле на стр. 872. и 373. 0 писменим задацима. Писмени задади рађени су у свима школама изузимајући крушевачку, врањску и смедеревску гимназију. У крушевачкој гимназији су почела додкан предавања. Да би се што више времена добило и употребило на предавања и пропитивања писмени задаци нису никако рађени у I тромесечју, а у II тромесечју рађени су ипсмени задаци само из оних предмета, из којих су биле завршене главније партије. У врањској гимназији настава је у опште текла нередовно те због тога, да би се што више градива прешло, писмени су задаци у I тромесечју рађени само у месецу октобру. У смедеревској гимназији, због оскудице у наставницима у I тромесечју, нису никако рађени писмени задаци. Писмени задаци су рађени из пређених партија а само из српског језика давате су слободне теме. Успех је у главном добар, ади већином слабији од усмених одговора. Како у давању, изради, ирегледу ит.д. писмених задатака влада врло велика разноликост у појединим школама, то би требало, са обзиром на саму важност нисмених задатака, прописати нарочита правила, која би била саобразна садашњем закону и до сада издатим прописима. 0 раду на иоправци наставе и васпитања. Директори, наставници, разредне старешине, разредна већа и проФесорски савети радили су у главном све што им је законом школским, правилима и расписима стављено у дуашост. Радили су дакле и свршавали све текуће послове, али су покраЈ тога, у случају потребе, радили и на томе да се настава што више унанреди а васпитање код ученика што више побољша. Тако: У I београдској гимназији проФесорски савет је решавао о мерама, које треба предузети па да се понрави и учење и владање ученичко. У исто време тражена су средства да се спречи непотребно а штетно изостајање ученика од школе и тражен је начин да се изједначе погледи свих разредних старешина на извињавање ученичких изостанака. У II београдској гимназији да би се постигла једнакост у раду свих разредних већа директор је са разредним старешинама одржао једну конФеренцију.