Prosvetni glasnik
НАУКА И НАСТАВА
611
израда тачнијих, детаљиијих и сталнијих наставних планова и програма и инструкција за наставу у средњим школама. 3. КонФеренција београд. наставника слатра да је овако прописаном инспекцијом погрешно и једнострано схваћен и задатак инспекције и положај и спрема и делокруг инспектора тиме што је посао инспекције у средњим школама учињен споредним послом радника на једном особеном и изобилном пољу рада: што су овако прописаном инспекцијом истакнути споредни моменти у њој над главним; што је потпуно занемарен васпитни моменат; што Је при одређивању инспектора примењено начело бирократске хијерархије, коме овде нема места, јер послови и спрема овако одређених инспектора нису адекватни оним задацима, које инспекција у средњим школама има, те је према томе потребно учинити шта треба да се инспектори нарочито спреме; гато се превидело да наука и наставни предмет имају и различне задатке и различне погодбе за свој развитак; што је овако одређени инспекциони апарат и гломазан и неподобан, те из тога разлога инспекција неће довести ни до каквих практичних и корисних резултата, па шта више може бити још и од штете правилном развитку средњих школа. 4. КонФерснција београд. наставника налази да о овако значајном питању није требало обићи саветодавне и проФесионалне инстанце као што су Просветни Савет, конФеренција директора средњих школа и ПроФесорско Друштво. 5. КонФеренција београд. наставника, у интересу успешне и сталне инспекције у средњим и стручним школама, изјављује да овако недовољно проучено завођење инспекције у средњим школама може бити од врло штетних последица и за средњу школу и за односе између двеју врста радника, чија је сурадња и помоћ на другим пољима врло корисна, и то по бескорисном ангажовању великог дела времена радницима на чистој науци и спремању научних радника, и напослетку и у главном и по томе, што се несавргаеном, непрактичном и погреганом применом деликатних институција врло често сахрањују на дуго време и најлепше и најкорисније идеје. 6. КонФеренција београд. наставника овлагаћује Управу ПроФесорског Друштва да ову резолуцију достави господину Министру просвете и да је објави нреко јавних гласила. По одлуци конФеренције Управа ПроФесорског Друштва предала је ову резолуцију господину Минисгру просвете. Приликом пријема резслуције господин Министар изјавио је, да се у неким тачкама резолуције слаже, али у неким његово је гледиште другојаче, па је изјавио жељу, да се сазове још једна конФеренција, на којој ће он изнети своје гдедиште. У исто време господин Министар изјавио је жељу да се ова конФеренција прошири, и да се на њу позову и наставници Универзитета и наставници овд. основних гакола.