Prosvetni glasnik
706
11РОСВЕТНИ ГЛАСНИК
5. Латински језик : V разред: наставник г. Стеван ФотиК, проФесор. СогпеМз Керов: АтиЛез, сар. II. — ЕратшопДаз. сар. VII. — Напш1за1, сар. I. — ЕраттопДав, сар. VIII. — АШсиб, сар. XVI. Енеја оставља Троју. — Битка код Хераклеје. — Разне конструкције са српског на датински. У 2 разред: наставник г. Илија ЛалевиК, нроФесор. Према проученим синтактичним одељцима преведена су 4 задатка (6—8 реченица) са српског на латински и из Бћотоп(1-а (Бе У1П8 ШизМћиз игШб Котае): Спаеиз РотреЈиз Ма§пиз, сар. 6; Магсиз Са1о ХЈИсеп818; сар. 5; Сашз РорШиз Баепаз, сар. 1. и сар. 2; Магсиз ВгШиз, сар. 1; Ри№из 8с1рЈо АетхПапиз, сар. 3. VI разред: наставник г. Стеван Фоти%, про#есор. С. I. Саезаиз СотшеМаги с1е ђе11о ОаШсо: Ш). VI сар. 12. — Ш>. VI сар. 23. — Ш>. II сар. 14. — Иђ. IV сар. 29. — Ш>. VII сар. 20. — 6. Думнориг подстиче Галске прваке. — Диоген. VII разред: наставник г. Илија Лалевић, проФесор. Т. ТЛти а1) игће соп(Ша: Ио. XXI: сар. 45. и 47.; Нђ. XXII: сар. 2., 12, 18, 19, 37, 48, 49. и 56. VIII разред: наставник г. Стеван ФотиИ, проФесор. ЗаПивШб Спбриз: Са11та, сар. 58. — СаИПпа, сар. 20. - Ога ^о РћШрр1 ш зепа^и. — М. Т. С1сего: Рго 1е§е МапШа, оар. 16. и 17. — с!е оШсиз, Ш). II сар, 9. — РћШррка ога1. II сар. 10. — Т. Ш ушз : Ић. XXX сар, 30. Математика : I 7 , разред: наставник г. Љубомир МиловановиК, проФесор. — Кад се хипотенуза продужи на обадве стране, тако да сваки продужак буде једнак с катетом до њега, онда праве, које везују нове крајње тачке с теменом правога угда, захватају угао од 135°. (Извести доказ). — Кад се две произвољне тачке на двема параделним правима вежу једном дужи, онда је свака друга дуж, која је повучена кроз средину прве дужи а л.ежи између паралелних, преполовљена том средином. — (4 + Зх — 2х ' 2 + х 3 ~ 5х 4 ) • (2 — х Зх 2 ) = ? — 1 : (1 — 2х + х' 2 ) = ? — (1 — х) : (1 •+ х) = ? — Праве што полове унутрашње углове каквог паралелограма, граде правоугаоник. (Пзвести доказ). — Кад се преполове стране ма каквог четвороугла, па се те средине редом саставе, добија се паралелограм. (Извести доказ). — Изнаћи највећу заједничку меру за: 120582, 145530 и 167706. Изнаћи највећу заједничку меру за: 6х 4 — 5х 2 — 1, 5х 3 — 4х — 1 и 2х 2 — 2. — Раставити на чинитеље израз: т 2 + т — 12. — Растављањем на чинитеље одредити заједничку меру за изразе : а 2 — 2аћ — 8ћ 2 , а 2 + 2аћ — Заћ 2 — 6ђ 3 . — Конструисати троугао кад му се зна једна страна и висине које одговарају другим двема странама. — Свести израз : 6 јЛ 125 -)- 3 |^80 + 2 ]А20. (2 ]А8 — 7 |А18 У50 + 4 > г 72) • ][2 = ? — (6 У* + 8 х) : 2 ? — (I/ 4 + Г 11 - I/ 4 - У 11 ^ = ? \' 2 ' 2 ; Иааомене: Сем наведених задатака ученици су добивали и домаће задатке из иређених партија. У 2 разред: наставник г. Никола Ђрсаловип, проФесор.