Prosvetni glasnik

222

ПРОСВЕТНИ ГЛАСНИК

под 6. У интересу што јачег н бржег напретка у просвећпвању народа и шпрења писмености треба што пре установити још две нове Учитељсне Школе (једну мушку и једну женску) и тиме бн за кратко време могли добити довољан број наставника, но за прелазна доба, у почетку бп се могло усвојпти наизменично школовање са по трн разреда). Једне године I. III п V а друге године II, IV и VI). под 7. Кад је п „просвета оштра као и бојни мач" онда и буџет за народну просвету треба подпћи на 10 милијуна. Без жртава нема напретка. Оклевања не помажу ништа. Палијативе не дају добар резултат',' Тако би ускоро повећали наставнички кадар а тпме добили много. под 8. Школе народне треба да подпже и издржава срез прпрезом. који прикунља и школама даје срескп благајник или порезник. Општине су се до сад показале као неспособне да школу Фпнансирају. под 9. Школска година треба да почиње 16. августа а да се свршава 15. јуна са за школском свечаности и изложбом ђачких радова. Разредне испите укинути, а оставити само један нспит на крају школовања, по свршетку шестог разреда. Не треба увећавати летњи распуст у сеоским школама. Народ се већ навикао на доеадашњп распуст од 2 месеца, а и за наставу би било гатетно, кад би се распуст увећао. под 10. 1. Да би се ускоро повећао наставнички кадар, треба повећати минимум учитељске плате од 800 на 1200 динара а оставпти 5 повпшици од 360 динара. 2. Појачати наставничку спрему свакогодишњим Феријалним курссвима. 3. Укинути наставничке оцене а завести кондуиту. 4. У градове и престоницу доводити одличне школске раднике, који су се одликовали радом у школи п педагошкој књпжевности. Број година службе и школовање деце не узимати у обзир првенствено као сада. 5. Установити стални школски надзор. Обласни школски надзорници (5) са вишом педагошком спремом, а срески надзорницп учитељи, са положеним испитом из педагошко-исихолошке групе, школског рада и администрације. под 11. Никако ово не треба увести. под 12. Треба пх задржати само у градовима. под 13. Не само да није корисно него и штетно [по школу и углед учитеља.