Prosvetni glasnik
ИРИКАЗИ И ОЦЕНВ
429
с
П Р Е Д М Е Т
Имало је дотичну представу од
Подаци у проценху
660 дечака
652 девојака
1312 ђака
дечака 1
> к о и р
ђака
61
Ливада
121
159
280
18
24
21
62
Гсјердорф
13У
200
339
21
31
26
63
Домина
51
59
ПО
8
9
8
64
Река
150
157
307
23
24
23
65
Могт
282
258
540
43
39
41
1 66
Воденица
152
151
303
23
23
23
67
Бара
434
490
924
66
75
70
68
Ллвадица
250
218
468
38
33
36
69
Класно ноље
188
111
294
28
17
22
70
Поље с кромпиром
345
358
703
52
55
54
71
Предео са снегом
289
262
551
44
40
42
72
Село
158
175
333
24
27
25
73
Кригеров споменик
180
136
316
27
21
24
74
Водоскок
397
394
791
60
60
60
! 75
Возихе се колима
332
362
694
50
55
53
76
ј , се жељезницом
300
346
646
45
53
49
77
Рад у пољу •
250
181
431
38
28
33
78
Рад у башти
213
211
424
32
32
32
79
Троугао
62
66
128
9
10
10
80
Коцка
214
293
507
32
45
39
8 1
Четвороугао
101
90
191
15
14
15
82
Круг
280
284
564
42
43
43
83
Кугла
546
510
1056
83
78
80
84
Бројови од 1—10
456
405
861
69
62
66
85
Бог
370
401
771
56
61
59
86
Исус ...
68
142
210
10
22
16
87
Библиј. историја
7
14
21
1
2
2
88
Молитва и десме
122
184
306
18
28
23
89
Служба божја
192
223
415
29
34
32
90
Ђаво
118
228
346
18
35
26
91
Свадба
70
227
297
11
35
23
92
Име и сгање
425
370
795
64
57
61
93
Краљ
52
42
94
8
6
7
94
Новац
450
398
848
68
61
65
95
Болест
356
406
762
54
62
58
96
Басне
32
39
71
5
6
5
97
Понављање речи
480
426
906
70
65
69
98
Исказивање
68
62
130
10
9
10
99
Певати за ким
226
243
469
34
37
36
Ј100
Певати песму • •
102
161
261
15
25
20
Еао што се види из озбора предмета и иојава, Хартман се ограничио на најближу окодину Анаберга. Избор материјала може бити слободан за свакога наставника и за сваку околину, само би згодније било да овај материјал буде подједнак за цео крај, ла н за целу земљу, како би се из њега могла извести општа карактеристика развитка дечјег мисаоног круга нре поласка у школу. Пета глава овога одељка занима се с процењивањем резултата у погледу на лоједину децу. Хартман врши ову оцену у три нравца: 1, процењује, које се представе, масе представа смеју лретпоставити код детета уопште као јасне и разгове^не. Ово даје основицу за разматрање дечје сиособности за рад и води ка познавању многих дечјих црта; 2, извесним