Prosvetni glasnik
670
ПРОСВЕХПП ГЛАСНПК
нема строга, ]!амрштена лида, — (е) влада добро расподожење, —• (ж) казне су; што .је могућно мање. — 4) Све ће те ствари: (а) учинити да се воли школа, — (б) задобиће и привући ће учитељу љубав ученичку. II Да учинимо да нас се боје — 1) Еако треба разумети бојазан: ни у ком случају бојазан не треба да буде изазвана: (а) грубошћу учитељевом, — (б) претераношћу у кажњавању, — (в) претераном строгошћу. — 2) Настаће: (а) осећање које ће гонити ученика да се боји неиокорности према учитељу, да му ствара непријатности и досаду, — (б) као последида љубав коју осећа према њему; — (в) он га воли, дакле боји се да код њега изазове одвратност, недоггадање. 3) Како да учинимо да, н&м се иокорагају: (а) благо заповедати, — (б) без напраситости, — (в) беп љутње, — (г) без грубих речи, — (д) нарр* чито без ћудљивости; — (ђ) треба дете да упиди да.је учитељу пред очима само његово (дечје) добро, — (е) и да ов не тражи иишта што оно не' би могло разумно извршити. IV — Закључак — 1) Васпитавање је Ј!Осао који се ради сваког дана, сваког тренутка; — 2) Поред све своје добре воље, учитељ ће ризиковати у усиеху ако буде.р&дис сам гг.мдит, — 3) Треба му: (а) да здружи и спријатељи децу у разреду, — б) да их заинтересује за све оно што се ту дешава; — 4) У овом послу успеће само тако ако буде умео учинити да га воле, да га се боје и да му се нокоравају.
Да ли је потребно да се родитељи заиимају владањем и радовима своје деце? — Како их учитељ може за те ствари заинтересовати ? Разрађен план I — Родитељи не поклањају аажпе владапу и радовима своје деце. — 1) Једпа од тешкоћа с којом се сусреће учитељ у испуњавању свога тешког задатка, јесте врста нехата, немарљивости и равнодушности с којо.ч родитељи шаљу своју децу у школу. — 2) Врло чесго школа је за њих само згодно средство да се за добар део дана ослободе своје деце. — 3) Ова равнодушност постоји: (а) у већини села, — (б) у варошима, код већине радника; — (в) ретки су родитељи који се иитересују животом и радом своје деце у школи. II — Узроци родитељске равнодугиности — 1) Недостаје им врсмена: (а) преко дана су иотнуно заузети дневним пословима, — (б) увек су изнемогли од умора. — 2) Да би се одморили; (а) не прегледају свешчице своје деце, — не поклањају пажње дечјем раду. — 3) Други узроци њихове равнодушностн: (а) сами нису добили довољно образозовања; — (б) устежу се нред напором да уђу у ток наставе и да буду