Prosvetni glasnik
106
Просветни Гласник
РЕКАПИТУЛАДИЈА
сЗ
сб
гв
Од
свих згрида ;
е
Сазидано је зграда
Било је школа у којима има стан
Си СО
5 3 _3
и
И!
X
и 3 О о V
X
>.
5 Ј О о
X о о В
5 5-5 К "З 3 >-> н 'о 5 ■< к о
2 сх
% >-» Сб 2: о
3 р3 О о 5 н о = а о-. с.
Е-1 5
за средн школу
сз И О О к ° в св «
за друг( диљеве
за директора
•9 О) « к га к р-. о
Србија ....
63
91
2б4.560
•27
8
2
31
—
8'
15
29
21
41
6
20
Црна Гора • •
11
13
■20.400
—
—
6
1
—
3
2
3
8
—
4
В. В. Б. • ■ •
13
16
3.000
'
—
-
7
—
1
1
13
1
о
9
13
Свега • •
87
120
277.960
п
8
2
44
1
9
19
4-4
25
51
15
37
(Наставиће се) МИЛАИ К. ПЕТКОВИЋ
ОСМОГОДИШЊЕ ОБАВЕЗНО ШКОЛОВАЊЕ МЛАДЕЖИ У НАРОДНИМ ШКОЛАМА Питање о трајању учења и васпитања народне младежи у нашим народним школама је једно од најзначајнијих питања из области уређења наших народних школа. Рационално решење овога питања допринело би у великој мери културноме развићу и напредовању нашега народа, а нарочито онога дела нашега народа коме је историјска судбина доделила да одбија и навалу од истока на запад, и од запада на исток, и који је због те своје судбине изостао у културноме развијању. По томе је ово питање одвећ значајно питање, и то не само као просветно, већ и као државно питање. ЧетЕорогодишње школовање народне младежи у народним школама није довољно. Са тако кратким школовањем народне младежи у народним школама не задовољавају се државни просветни управљачи ни у којој напредној држави. У свима напредним државама обавезно школовање и васпитање народне младежи траје знатно дуже, па је зато у другим напредним државама и утицај народне школе на народни живот знатно већи но у нас. У нас је, због одвећ краткога школовања народне младежи у народним школама, утицај народне школе на народни живот толико слаб да се он готово и не опажа. Ова :во тврђење изгледа неверно, или бар претерано, али то тако изгледа кад се на ствар гледа издаље, а кад се ствар посматра изближе, и кад се у њу загледа дубље, онда се мора доћи до уверења да је утицај наше народне школе на народни живот у истини одвећ слаб, да је оно што се сматра као успех народне школе само тренутни успех, који