Prosvetni glasnik
Годишњак Средњих Школа
691
По успеху ученика и ученица је ове школске годике овај бројни однос:
СВРШАВАЈУ РАЗРЕД
Полажу разредии испит
Понављају разред
Губе ираво на . школовање
одлично
врло добро
добро
СВЕГА
м.
ж.
м.
ж.
м.
ж.
м.
ж.
м.
ж.
м.
ж.
м.
ж.
Србија Црна Гора .... Б. Б. Б.
938 159 501
930 20 284
3953 706 1271
2456 122 609
5047 971 1970
2995 140 574
10938 1836 3742
6381 282 1467
5506 1073 1176
2741 158 332
1420 232 332
898 39 92
118 21 13
56 7 4
Свега • • •
1598
1234
4930
3187
8988
3709
15516
8130
7755
3231
1984
729
152
67
Укупно • •
2832
8117
12697
23646
10986
2713
214
°/о " *
7,37
21,—
32.83
61.20
28,41
7,02
0,57
IV. НАСТАВНА СРЕДСТВА 1. Школске збирке. Као што ће се, кад буде реч о школским зградама и школском намештају, двојити оне у Србији и Црној Гори од оних у Б. Б. Б., тако ,се исто морају одвајати школске збирке школа у првим покрајинама од збирака у онима другима. Јер, и ако је пре рата у Србији било средњих школа које нису биле снабдевене училима или су имале неугледне збирке, било је и таквих које су се могле поносити богатим и лепо уређеним кабинетима и збиркама, док је по ослобођењу ретка школа у којој је затечено по нешто од некадашњих збирака, па и то најчешће разбацано и искварено. Старих инвентара није било, а нови су пописали то мало затечених ствари. Школе у Ј. Србији и Црној Гори биле су по ослобођењу у овом погледу потпуно празне. Такво је стање и кроз целу школску 1921—1922 годину до пред сами крај школске године. Крајем марта месеца 1922 године стижу из Немачке поруџбине које је, преко нарочито одређене комисије од једног инспектора јестаственичке наставе у Министарству Просвете и два професора средњих школа, извршило Министарство Просвете у разним немачким фабрикама за суму од 400.000 динара, којима је Министарство располагало. Један од инспектора јестаственичке наставе, Г. Миливоје Симић, припремио је раније, према податцима добивеним од свих средњих школа у Србији и Цр. Гори, спискове свих учила потребних појединим школама. Према тим списковима је комисија снабдела школе на тај начин што су потребна им учила пакована у самим фабрикама у Немачкој и упућивана непосредно школама, док је поменута комисија у Београду само водила рачуна да ли поруџбине свакој школи стижу и настојала да се стигли материал из Београда одмах даље шаље. Тако су тада средње школе Србије и Ц. Горе снабдевене најпотребнијим збиркама физичким, хемијским, зоолошким, ботаничким, абиолошким, за цртање, географским и историјским картама. 44*