Prosvetni glasnik

1062

Просветки гласник

књижевне историје (Ф. Марковић, Недић, Б. Поповић, Ј. Скерлић, А. Матош). — Учење књижевности на основу лектире. 2. Граматика: Најкраћи преглед српскохрватских дијалеката у вези са словеначким. 3. Лектира: Одабрани примери из појединих писаца (примери, антологије, засебна дела). Примери научне прозе и беседништва (из Јагића, Новаковића, Будманија, Штросмајера, Рачког, Руварца, Б. Кнежевића, Цвијића, Сл. Јовановића, Штрекеља итд.). Рад као у V, VI и VII разреду реалне гимназије. 4. Говорна вежбања: као у V, VI и VII разреду реалне гимназије. 5. Писмена вежбања: састави о прочитаним делима (заједнички на часу, у групама или појединачно, домаћи); књижевна карактеристика, поређења; анализа појединих знатнијих књижевних дела; обрађивање педагошких и школских питања на часу или као домаћи састав. V разред (2 часа) Утврђивање пређеног градива у I, II, III и IV разреду уз темељна практична вежбања с погледом на примену у наставној пракси народне школе. Семинарски радови. претресање савремених књижевних праваца и писаца с нарочитом пажњом на ученичку самосталност при раду. Бар три примера писменог рада за дипломски испит (педагошки, самостални писмеии састави). Француски језик IV разред (3 часа) Правилан изговор. Рецитације. По могућности извођење сцена и малих комада. Конверзација. Читање из дела француских књижевника 19 века. Одломци из дела педагошких писаца. Особита се пажња обраћа на правилност и лепоту читања. Суптилности граматике, галицизми, фразеологија. Прилози, предлози, свезе. Кратак преглед најглавнијих писаца француске књижевности 19 века у вези са читањем. Вежбање у француској кореспонденцији. Писмени задаци на француском језику; самостални описи; слободно излагање садржине дужих текстова и прочитаних књига. Превођење са народнога језика на француски. Домаћа лектира: модерна књижевна и педагошка дела и листови.