Prosvetni glasnik

[3.4

Просветни гласник

19. „2ћоп" I—VI — тезаш 2ђоп — С1агђепа таИеа, 1*јиђ1јапа. 20. Нибас? М.: 51 оу . паг. резт1 — С1агђ. таИса, Цић1јапа. 21. Кгаток I.: Ргагп1к (2а1о^а §о1. кпј^. — Циђ1јапа). [Ро ј?.ђоги]. 5: ... 18 С-н.бр. 1.276 При оцењивању ученика по новом Зако17-1-1930 год. ну о средњим школама јавила се пометња Оцењивање ученика по због навике на раније оцене, и поједини диновом Закону о средн,им школама — упут- ректори упутили су Министарству просвете ство. питања о томе, како ће вршити оцењивања. На та питања даје се ово објашњење: Најкраће упутство у томе било би то, да се знање које је довољно за прелазак у старији разред дели на три ступња: добро, боље и најбоље — и оцењује оценама: добар (3), врло добар (4) и одличан (5). С обзиром пак на раније оцењивање, садашња оцена добар (3) садржи у себи пређашње оцене добар (3) и довољан (2) или, још тачније, држи средину између тих оцена, тако да је нешто строжа од пређашње оцене довољан (2), а нешто блажа од пређашње оцене добар (3). То нарочито важи за крајеве у којима је оцена довољан, као новина, давана и слабијим ђацима. У крајевима пак у којима је ои^ена довољан и раније била У употреби и доста штедљиво давана, а оцена одличан (5) била веома ретка, садашња оцена добар може обухватити пређашњу оцену довољан (2) и слабије пређашње оцене добар (3 — или З 2 ). Упоредо с тим, и садашња оцена врло добар (4) даје се за солидно знање као и пређашња оцена врло добар (4), али је ипак сад нешто блажа и треба је давати на мање знање него пре (4 8 , 4-). Потпуно солидно и поуздано знање које ученик у свакој прилици показује оцењује се оценом одличан (5), без обзира на особиту даровитост и друге изванредне особине, које су раније тражене за ту оцену (Н.бр. 294 од 14 октобра 1925). Према томе, оцена одличан (5) по новом Закону нешто је блажа од раније такве оцене и треба је давати чешће него пре. Знање које није довољно за прелазак у старији разред дели се на два ступња: слабо и никакво — и оцењује оценама: слаб (2) и рђав (1).