Prosvetni glasnik

834

Нросветни гласник

ђење рада, Увек се мора пазити-Да ученице раде с разумевањем и што самосталније. При овоме наставница ће настојати да се девојчнцама увек да прилнке да цртање које су раниЈе научиле при^ене у изучавању женског ручног рада. При избору народних мотива узимати поступно према тежини, прво лакше па онда теже; затим узимати прво могиве из непосредне околине, па онда ићи даље. Девојчице треба да буду упознате с пореклом И зМчђЊем народних мотива, доводити их у везу са уметничким стилом исТвријских перивда у којима су поникли ти мотиви. При изради декоративиих радова предочити девојчицама потребу естетског украшавања наШег дома. ЦРТАЊЕ Настава цртања оспособљава дете да посматра природу и предмете његове околине према форми и боји, затим да све то просто и јасно претстави. У овом претстављању прИроДе и њених објеката треба да се пОкаже да је израђен смисао за обАШ и боје, да је пробуђена фантазија и радост на леНом. Цртање каО и ручни рад имају да се Потчине општем Циљу Народне школе. Цртање ради на Образовању душевних сила: разума, срца (емоција), фантазије и воље. Најближи задатак наставе цртања јеие образовнње И оштрење видних претстава и развиће способности да се исте претставе изразе графички. Цртање, моделовање и ручни рад у вези са осталим наставним предметима подупиру најбоље задатак народне школе. Цртање с једне стране вежба око и руку и тиме циља тачно на правилно схватање облика и боја, да би се објекти могли што вернИје поновити; с друге стране цртање треба да оспособи учениКа за практиЧни живот коме је потребна вештина у цртачком Пре+стављању. И овде као И код ручног рада изазива се пријатнОст и радост због саме Дечје делатности, што је у складу са урођенИМ нагоном за рад, деловање. Цртање се не сме Ограничити једино на цртачке часове по рМспореду, већ се мора у интересу ОпшФе наставе узети као прИНЦип код сНих наставнИх предмета. Из програМа за ручни рад ВИди се јасно да се цртање непрестано преплеће с ручним радом. / разред Продужава се рад из четвртог разреда основне школе ради утврђивања и проширивања. Продужава се рад с воденим бојаМа. Вршити шетње у природи: цртати у природи и природу —