Prosvetni glasnik

836

Просветни гласник

IV разред Цртање и колорисање народног орнамента, Цртање и сенчење перспективног изгледа учионице са предметима у учионици; цртање и сенчење перспективног изгледа друма са његовим предметима (ограде, стубови, дрвета..). Акварелисање разних животиња (нарочито птица). Цртање по сећању и фантазији. Снимање пејсажа у самој природи. Опште напомене: 1. Поред непосредног цртања предмета треба неговати на свима ступњевима цртање по сећању. 2. Где год је могућно, треба употребити боје. 3. Настава цртања принципијелно јесте настава целога разреда. 4. Са старијим ученицима по каткад вршити вежбе у посматрању уметничких дела и упућивати их на тачно и свестрано запажање важних момената. 5. Настава цртања и настава ручног рада треба да се по могућности прожимају, укрштају и јелна другу потпомажу. И остали наставни предмети треба да нађу примене у настави цртања. ЛЕПО ПИСАЊЕ • • -• • " '• -а. ■ Циљ. Правилно и лепо писање ћирилицом и латиницом. Развијање смисла и осећања за тачност, доследност и лепоту; навикавање на уредност и чистоћу. / разред Усавршавање у лепом писму ћирилицом и латиницом (обично као писмо). Писанке су с једном цртом и без прегледалица. Писање дужих реченица из разних наставних предмета, а нарочито из предмета националне групе. Писање краћих одломака штива и кратких подесних песмица. II разред Све као у I разреду с појачаним захтевом за лепоту писања. Писање с „ронд" пером: прво мала слова, па речи, затим велика слова и најзад велика слова с реченицама. ПЕВАЊЕ Циљ: развијање слуха и гласа и оспособљавање деце до извесног степена за самостално певање, изазивање интереса и љубави за песму и њену мелодију; буђење и јачање естетских и родољубивих осећања и облагорођавање ученикове душе.