Prosvetni glasnik

838

Просветни гласник

Ниједну песму не треба ученици да уче певати док им није оојашњена садржина песме, било то раније на часу народног језика, било на часу певања. Песме које ученици науче да певају треба да се певају целе, а не само прва или још која строфа. Научеие песме треба певати не само на часу цевања него и на часовима других наставних предмета кад дође расположење за певање, на пр. родољубиве песме на часу историје. Песме се могу певати ири изласку из учионице у двориште, за време одмора и при повратку у учионице итд. 1 разред 1. Утврђивање стеченога знања из основне школе: о такту, ритму и нагласку; о тактицама и разним врстама тактова с обзиром на њихове нагласке; о висини и низини тонова (висок-низакдубок тон); све врсте тонова који се пењу и падају и њихово груписање по тетракордима (четворотон или половина скале) у скали. Све врсте нота и пауза и ритмичких вежбања у вези са мелодијом ради утврђивања појма дужине (дуг и кратак тон или пауза). Разне начине обележавања у нотама: знаци понављања, темпо, знаци .скраћивања и друго. Троделни такт, цео (четвороделни) такт, цретакт и њихова ритмичка вежбања само у вези с мелодијом. Сливање два тона у дводелном и тродрлном такту. Музички диктат »елодијски ради утврђивања пређечога градива. Вежбање у писању нота и обележавању тонова на табди с обзиром на њихово трајање и висину. Динамички знаци (садомерни) за утврђивање појмова јачине (јак и слаб тон) и њихова бележења форте, пиано итд. Упознавање са солмизацијским слоговима (до, ре, ми, фа, сол, ла, си, до). Подела удара у дводелном и-троделном такту (наглашен и ненаглашен део такта) и њихово тактовање (тактне фигуре). Диктат у овим врстама тактова. Подела једног ударз у такту на два једнака дела. Дводелни такт састављен из разних вредности г ј 2 , > г 1а нота или пауза. Понављање свега градива из основа. 2. Певање световних хорских или соло-песама, пос.ебно у разреду или заједнички са осталим разредима једне школе. Тумачење теоријског и практичног градива на показаним песмама у школи.