Prosvetni glasnik

802

Просветни гласник

израђивања главних моралних принципа. Читање и препричавање разних чланака из појединих наука. Сем читанке ученици читају разна штива из ђачких листова и књига за децу. Градиво за читанку узима се нарочито из народне а затим и уметничке књижевности. Сем тога и чланци из разних наука с литерарном вредношћу, нарочито историјски, путописни, о друштвеном и државном уређењу, затим згодни прикази из живота нашега народа. Препричавање и рецитовање (на пр. приповетке, народне песме, лаке уметничке песме из читанке). Преписивање из читанке и по диктату. Читанка је литерарно-енциклопедијског карактера. 2. Усмена вежбања и писмени састави. Наставник даје тему, а ученици одмах уз помоћ наставника израђују мисли за стављање на хартију, али их не бедеже. На такав исти начин обрађују се усмено разне научене или прочитане приче, песме итд. Овакве вежбе предузимати једанпут у седмици по 20 минута: оне служе као солидна припрема за писмене радње. За писмене задатке ученици добијају да опишу слободно своје разне доживљаје, обичаје на дому; писма разним рођацима. Месечно један писмени школски задатак (наставник врши савесно коректуру код куће, а после чита погрешке на часу нар. језика). 3. Граматика. Проста реченица и њени главни делови (подмет, прирок, предмет, атрибут; прирокови додаци за време, место и начин). Именице (само по родовима), придеви, личне заменице и гдавна глаголска времена. 4. Правопис и интерпункција: правилно растављање; уш> треба великих слова; тачка и запета (у вези с ређањем) и знак питања. Разматрање граматике и правописа на штиву индуктивним путем. Нарочито обрађивати оне примере који ће се примењивати у писменим саставима. 5. Књижевност. Читање одабраних одломака и збирке народних песама и приповедака не само на часу него и самостално код куће, и о томе у школи препричавати.