Prosvetni glasnik

Општи део

1035

б) Писмени радови чувају се у школској архиви 10 (десет) година. Члан 11 Рад кандидаткиње на писменом испиту тачно ће прегледати и поправити предметни наставник и ставиће на крају своју укратко . образложену оцену. Осим тога, и два члана испитног одбора дужни су прегледати писмене радове свију кандидаткиња и својим потписом утврдити да ли се с предложеном оценом слажу или не; у последњем случају дужни су укратко образложити своје мишљење. По израђеним писменим радовима кандидаткиње цени се и њено познавање и владање српскохрватскословеначким језиком, што се изрично наводи у образложењу оцене. Члан 12 а) Предметни наставник и прегледач бележе на прегледаним радовима своје оцене по овим ступњима: рђав (1), слаб (2), добар (3), врло добар (4) и одличан (5). Неодређене оцене (доста добар, З 2 , З 1 итд.) не смеју се давати ни предлагати. Коначну оцену даје испитни одбор већином гласова. б) Оцене кандидаткиња, добивене на писменом испиту, записују се цифрама у записник о практичном учитељском испиту. Члан 13 а) Усмени испит полажу кандидаткиње које су из оба предмета на писменом испиту добиле најмање оцену добар. Овај испит се полаже из ових предмета: 1) државног језика са књижевношћу; 2) народне историје са земљописом Југославије и основима државног уређења са познавањем грађанских права и дужности; 3) хигијене; 4) школске и финансијске администрације; познавања Закона о државном рачуноводству и Правилника о раду отсека рачуноводства и о рачуноводној служби код наредбодаваца, уколико се ови односе на послове домаћичких школа и течајева; вођења иовчаних и материјалних књига и цело купн ог законодавства које се односи на народне школе; 5) ручног женског рада (само учитељице домаћинства)". б) Испит из администрације и законодавства траје 30 (тридесет) минута. в) Испит из сваког предмета траје по 20 (двадесет) минута. Члан 14 а) На усмеиом практичном учитељском испиту морају бити сви чланови испитног одбора. б) Наставник је дужан да кандидаткињи каже само оно што је неопходно потребно за правилно разумевање питања и ток одговора. Иначе кандидаткињи се мора оставити слобода да одговара на извучено питање самостално и да без припомоћи настав-