Prosvetni glasnik
554
Просветни гласник
113 Краљевским банским управама — просветшш одељењима С.н.бр. 27424 Према одредбама Закона о грађанским 24 -УШ -1934 год. . школама од 5-ХП-1931 године, грађанска у грађанским школама ™кола није ни средња ни стручна школа. треба водити рачуна о Она по § 1 треба да пружи ученицима опњеним општим и прак- сежције опште образовање него што им то тичним задацима. могу дати више народне школе, дајући ученицима једну заокружену целину практичног знања. За грађанску школу може се рећи, да је она комбинација средње и струЧне школе тј. она је нарочити тип школе која као таква или слична постоји готово у свим културним државамаГрађанској школи намењен је, поред националног, културног и васпитног задатка, и практичан задатак према њезином правцу. Овај практични задатак грађанске школе следи из прописа § 1 става 2; §§ 17 и 18 става 4, §§ 20 и 53 Закона о грађанским школама. Међутим из неких извештаја изасланика Министарства просвете види се да неке грађанске школе у свом раду нису ово провеле, нити су у свом раду водиле довољно рачуна о практичним задацима и правцу односне грађанске школе. Неке грађанске школе нису чак досада ни формално одредиле правац (смер) школе. Стога управе грађанских школа, које то досада нису извршиле, нека то учине на првој седници наставиичког савета одмах V почетку школске 1934/35 године. Ово је Потребно и важно зато да сви наставници у свим наставним предМетима, нарочито у III и IV разреду, узмогну развити пуну своју целатност ш дати смер наставном раду према правцу који је одређен односној грађанској школи (§ 16 Закона о грађ. школама), јер по одредбаМа § 17 поменутог Закона „сви се предмети имају предавати према правцу школе." Стога управитељи школа оДМаХ у почетку школске 1984/05 године и у будуће даваће у овом погледу детаљна упутства свима наставницима, нарочито млађима и онима који дотада нису радили у грађанским школама. О рационалној и доброј проведби практичних циљева грађ. школе, који треба да буду главни стожер око кога ће се концентрисати сав рад у грађанској школи, зависи правилан рад и коначан успех. Зато у грађанској школи треба да буде што мање теорисања и Што мање задржавања на споредном градиву. Напротив у настави треба обратити нарочиту пажњу ономе што је главно и битно, доводећи градиво у концентрациону и корелациону везу. Све знање треба давати на практичној основи. Диктатура катедре (доцирање, давање готовог знања) треба, нарочито у гра-