Prosvetni glasnik

152

Просветни гласник

35 Према тражењу г. Министра трговиие и индустрије бр. 43156/34 од 11-1-1935, а у циљу заштите домаће радиности, г. Мииистар просвете, под П.бр. 1513 од 25 јануара 1935 године, наредио је: да се сва надлештва ресора Министарства просвете при лиферагу^ама строго придржавају одредаба Главе IX Закона о радњама, који говори о појединостима за унапређење радиности у земљи Нарочито се скреће пажња на одредбу § 202 пом. Закона, по којој услове расписане лицитације греба благовремено слати Министарству трговине и индустрије ради вођења законом прописане евиденције. По наређењу Министра просвете, начелник Општег одељења Д. Јакшић с. р.

29-1-1935 год. Сва надлештва ресора Мин. посвете треба да се при лиферацијама строго придржавају одредаба Главе IX Закона о радњама.

36 Одељењима Министарства просвете, просветним надлештвима и установама у ресору Министарства просвете —— р - 3/09 —• Генерална дирекција државних желе7-11-1935 год. зница у Београду — Комерцијално одељеЗа пс-влашћену вожњу ње, под Г.д.бр. 91971/34 од 31-1-1935, дона железницама не из- ставила је следеће: дају се никакве оојаве службеницима, јер оне „Приликом контроле возних исправа у немају важности, возовима на крају 1934 и у почетку 1935 године утврђено је, да државна надлештва издају објаве за коришћење повлашћене вожње на железницама оним службеницима чије су легитимације достављене надлежној дирекцији ради замене, наводећи да је ималац објаве државни службеник и да му ©бјава даје право на куповање возне карте по повлашћеној цени, пошто је његова легитимација послата ради замене. Како је за коришћење повластице од 50% потребна лична легитимација, према прописима § 5 Правилника о бесплатној и повлашћеној вожњи на железницама и бродовима у државној експлоатацији који је објављен у „Службеним новинама" Краљевине Југославије бр. 44— XVI од 25 фебруара 1930 год., коју издаје железничка управа према § 6 истога Правилника, а нигде није предвиђено да за коришћење повластице може послужити друга која исправа сем железничке легитимзције, то је са таквим путницима поступљено по прописима § 16 Железцичко-саобраћајне уредбе, тј. као са путницима без важеће возне исправе, те су поред нормалне возне цене морали плаћати и доплату. Тиме је отежа-