Prosvetni glasnik

608

Просветни гласник

Р А С П И С И 111 По чл. 15 Правила о организацији и раду Одбора за народно просвећивање, Министарство је установило да се на Видовдан сЕаке године прославља у свима школама празник народног просвећивања. Тај дан треба да претставља смотру и круну ваншколског културно-просветног сејања у широким народним слојевима главних пионира на.том пољу, наставника свих школа. Због тога ће упразе школа учинити све да ова културнопросветна манифестација постигне што бољи успех; наставници ће одржати за ученике и народ пригодна предавања и објаснити значај рада на народном просвећивању, извешће разне приредбе: соколске вежбе, концерте и сл. Уз то, старешине свих школа развиће заједно са наставницима најживљу акцију у народу и међу ученицима за прикупљање прилога за Фонд за народно просвећивање при Министарству просвете, чији се приходи троше за просвећивање одраслих. Директори средњих, учитељских и грађанских школа слаће половину прикупљених прилога и прихода од приредби непосредно, а управитељи народних школа среском начелнику који ће их, најдаље до 15 јула тек. 'год., послати Министарству (Отсеку за народно просвећивање) уз акт којим ће пошиљку објаснити. Другу половину задржаће школа за потребе народног просвећивања у месту, у првом реду за помагање или, ако не постоје, оснивање народних књижница и читаоница и за помоћ месним народним универзитетима. Из васпитних'разлога и због отсуства сваког верског обележја извођењу прославе празника просвећива.ња присуствоваће сви ученици-це без обзира на вероисповест, Министар просвете С. Ћирић с. р.

П.бр. 17979 15ЛМ935 год. Зидовдан — празник народног просвећења.

112 О.н.б р. 291 35 На питање неких школских надзорника како треба у Лист оцењивања уносити запажања приликом прегледа наставничког рада, даје се ово објашњење: 1) Школски надзорници приликом прегледа школа уносиће детаљне податке за сваког наставника у Записник наставничког већа. Ова већа држи обаЕезно школски

1-У-1935 год. Објашњење о томе како треба у ,,/1ист оцењивања" уносити запажања приликом прегледа наставничког рада.