Prosvetni glasnik
Општи део
379
Ученице које су одређене да полажу усмени испит једнога дана, полажу пре подне предмете под I, а по подне предмете под II (чл. 25 Правила). 2) Усменом дипломском испиту присуствују сви чланови испитног одбора. 3) Усмени испит за један предмет и једну ученицу траје око десет минута, а за предмете из тач. 1 чл. 25 ових Правила 15 до 20 мин-ута. 4) Наставник може казати ученици само оно што је неопходно потребно за правилно разумевање питаша. Нначе се ученици мора оставити слобода да одговара на извучено питање самостално и да без помоћи наставника покаже своје знање. Сем наставника, може само још претседник испитног одбора стављати ученици помоћна питања. 5) Претседник одбора може, по свом нахођењу, скратити или продужити испитивање учен-ица, али не више од пет минута. Члан 27 На усменом испиту од ученице се тражи: 1) Из пољопривредне групе: добро познавање пољопривреде њеног значаја за практичан живот. Свакој ученици треба дати по три питања из разних, а првенствено из главних предмета пољопривредне групе (чл. 25 тач. 1). 2) Из домаћег газдинства ученица треба да покаже познавање свих важнијих чињеница које се односе на правилно и успешно делање у домаћинству. 3) Из хигијене: познавање важнијих чињеница науке о здрављу, потребних за хигијенско васпитање народа. 4) Из педагогике и психологије: да покаже довољно познавање педагошких и психолошких начела и њихов значај за васпитну праксу. 5) Из српскохрватскословеначког језика с књижевношћу: познавање народних умотворина, нарочито песама, познавање најважнијих писаца новије књижевности и њихових дела, знање језика и главних граматичких правила. Поред тога, треба пазити да ли ученица уме јасно да суди и да се правилно изражава, да ли је прочитала штогод од писца о коме говори и да ли о писцима и њиховим делима уме да искаже свој суд. Свакој ученици треба дати по три питања: два из књижевности и једно из граматике. 6) Из народне историје: познавање важних момената старије и новије, а нарочито најнавије историје. 7) Из земљописа: знање физичке природе земљишта и стање материјалне и духовне културе (са топографијом) Југославије.