Prosvetni glasnik

Општи део

817

једницу. Уређење, организација и управа забавишта и других дечјих установа. Администрација, спискови и књиге. Упутство како треба да се приликом хоспитовања посматра рад, живот и дух који влада у забавиштима и другим дечјим установама, а затим како да се забавиље сроде саживотом у тим установама. Упутства за избор народних прича и песама, игара и радова, као и дечјих књига с којима ће забавиље упознати нашу децу у нашим забавиштима и другим дечјим установама. Упутства за приређивање родитељских састанака, разних свечаност.и, дечјих концерата, позоришних комада, и за посећивање родитеља и старатеља деце код њихових кућа. Упознавање законских прописа, правилника и програма који се односе на васпитање и заштиту деце. 4) Ручни рад, мушки и женски са нарочитом применом народних мотива (Дечја уметност) 2 часа недељно Кандидаткиње треба да властитим стварањем упознају најважније основе технике разних дела и народне мотиве на разним рукотворинама. Ручним радом добија се спретност и умешност у руковању стварима, алатом и материјалом. Њиме се вежба око, образује воља и смисао за ред, чистоћу и укус; навикава на рад, тачност, истрајност и марљивост и на заједнички живот. Ручни рад и цртање треба да послужи општем задатку васпитних установа за децу. Кандидаткиње треба да се упуте у правилво посматрање цетета при стварању, занимању и у игри, и то: према дечјем узрасту, на селу и у градовима, у разно годишње доба и приликом разних празника. Рад дрвцима, шибицама, кутијама, дашчицама, хартијом, картоном, шареним тракама и вуницом, разним плодовпма, врбовим прућем, ликом, сламом, рогозом, рафијом, плутом и другим материјалом. Моделовање од глине, иловаче, пластелина. У раду примењивати народне мотиве, али исто тако омогућивати и слободно стварање. Израђивање разних васпитних средстава у вези са осталим предметима, играчака и поклона (родитељима, браћи или друговима). Кандидаткиње треба да науче и плетење, шивење и крпљење дечјег рубља и хаљиница. Народни мотиви као украси на дечјем рубљу и хаљиницама. Упућивање кандидаткиња како се могу остаци разног материјала употребити за лутке, за разне позорншне комаде или као декоративни предмети у дечјим установама.