Rad u 1909. godini
20
ректан товарни лист из Енглеске, а да је тешко добити га из земље порекла, или и ако се добије, онда ће требати врло дуго времена, да роба стигнеу Србију са тако директним фрахтом. За то се мора рачунати, да ће готово сав наш увоз ићи преко Солуна.
(Ово пак није оправдано, јер се тиме поскупљује прво подвоз, а друго губи сеу времену, што има свога значаја, кад је роба повучена на кредит, јер се интерес рачуна од дана закључене погодбе. А и једно и друго дејствоваће на повишавање цене увезених производа због чега ће претрпети штету потрошачи, даље трговци, јер услед. скупоће може се ограничити потрошња, и најзад и сами царински приходи могу подбацити, кад се због умањене потрошње смањи и увоз.
Кад се дакле узме у обзир штета, која предстоји, и кад се зна, да је овакво наређење у распису противно чл. 34. царинског закона, онда мислимо, да није тешко увидети потребу, да се оно оповргне.
Српско Трговачко Удружење има част умолити Вас, господине министре, да изволите задовољити потребу наше увозне трговине укидањем овога наређења у распису, а при том вршећи само пропис царинског 3закона.“ Ова је преставка узета у неколико у обзир у министарству финансија.
Суд општине београдске и поједини трговци доставили су билн прошле године удружењу, да се на јако врши торбарење у вароши, и да би требало радити на томе, да се оно спречи. Удружење је одмах тим по-