Ratnik

962 | ЗВАНИЧНИ ДЕО

Као што се из овог прегледа види, највећи је број ђака положио испит у 1. артилер. пуку, а иајмање у П. Но и ако се је са овим школама успело да се колико толико попуни празнина у нажим чиновима, опет оне нису дале резултат, какав се је могао очекивати и то, једно због тота, што су мноти нижи чинови сад ослужили, па неки од њих нису хтели испит да полажу; и друго што су и ове сметње биле:

1. Због демобилизације и уређења нових батерија био је велики посао у трупи око уређивања и сразмерно велики број коња на спрам људи, а усљед обојег морале су и школе доцкан одпочети;

2. Ради оправке материјала у Фабрици морале су батерије два пута да иду у Крагујивац и да довуку материјал;

8. Транспорти велики, а-"нарочито код ПТ. артилер. пука; 4. Незгодан смештај батерија, јер је већина смештена по праватним зградама, раштркана по вароши, штале су доста далеко од квартира и немање локала за школе;

5. Батерије нису имале никаквог школског прибора, клупа, астала табли, креде ит. д.;

6. Оскудипа у наставницима ;

"7. Велики расход људи, јер су млоги одређени ва посилне и сензе код народних команада;

8. Раштрканост дислокације батерија, због чега није могло бити на многим местима школе за поднареднике; и

9. Несразмерно велико одређивање официра и војника на тарнизонске дужности, као што су страже, разни радови по гарнизонима, одређивање наставника у разне комисије тако, да је било прилике, да су сви официри из једне батерије једног дана били у комисији.

Па и опет поред свих ових незгода. средњим бројем посећивало је сваку школу 49:77. ђака и од сваки 100 ђака 42:15 испит је положило.

П. код пешадије.

Код батаљона на граници, а имено код УМ. УП. Ш. ТХ. и Х. није било ни мислити на школе због кордонске службе, коју су поједини батаљони једни на изменце (Х и Х)а остали непрестано вршили. Само 1. ЈУ. и У. батаљон правили су ПА ОЦА и образовали ове школе, док напротив ПИ. и П1.