Ratnik

~ ПОСМАТРАЊЕ О ЖЕЉЕЗНИЦАМА 631

010 од пр. 2748 људи, О пр. 571 коња. да превоз хране дакле за 800.000 људи нужно је и Е-

= од пр. 108 кола, а за Фураж = од пр. 105 кола.

Целој војсци од 900. 000 људи и 60.000 коња потребно је било само 918 кола, дакле 5, а по нужди само 4 профијантна влака, па да се војска за један дан с раном осигура. Није потребно никако било, да се жељезнице усиљавају, те да снабдевање на више провозних пруга осигурају. Исто се то може о попуни муниције казати. Јасно је по себи, колико је нужна попуна ОВИХ обеју врсти. Како би се другче овако велике војске на овако малом кругу за дуже време издржавати могле и тде би се празне муницијоне колоне попуњавале.

Шосле првих бораба и изображења нових рекрута морало се бројно стање оделења попуњавати, сразмерно врло мало је потребно влакова, да попуњавање у људима осигурају. Тек у даљем току рата бива потребна војсци попуна у оделу и оружју, који задатак такође није жељезницама тежак био.

Француски градови одма у почетку рата 1870/71. поделише немачку силу, па зато беше нужно опсадне паркове са целим потребним прибором на војиште довести. Односно овога особито су интересантни податци мајора Р. Вагнера о превозу топова и муниције заШтраебург. Чим је овај град опкољен био, послат је гл. Августа опсадни трен из Раштата, Кобленца, Везела Магдебурга и већ ноћу између 'Жа и '/љ, Августа, 40 дана по мобилизацији, одпоче НЕ из 248 од части врло тешки опсадни топова.

Ови су били снабдевени са 100.000' граната, 10. 000 шрапнела и 20.000 бомба. За пренос овог материјала, беше потребно 1550 осовина или око 20 влакова.

Да би увидили важност жељезница при опсади тврђава, сетимо се опсаде Париза, која је била са грдним