Ratnik

640 НАУЧНИ И ПОУЧНИ ДЕО

магацин. Ипак куповином хране није се ни из далека, жељени успех добио, јер су колоне полагано ишле. Код 10. кора наступила је концем Новембра магновена оскудица у муницији. Да би се овој доскочило, стављене су резервне муницијоне колоне ПЛ. војске на расположење П. војеци, те се тако одклонила оскудица. Но и при снабдевању ШП. војске са раном било је великих тешкоћа. Кељезничке пруге Блем-Шомон до Шатион-а на Сени и и Блем Шамон-Нуј до Санс-а, за које су се надали, да ће моћи почетком или у половини Децембра прорадити, тек су доцније биле готове. У Корбељу (6 миља од Питивијера, где је одприлике била средина 3. кора), поче хране нестајати коју је 9. кор 9. дао, а најближи ва снабдевање, на расположењу стојећи возови, налазаху се у Блему 26 миља од Питивијера. Велики главни стан бејаше наредио ПЛ. војсци, да одвуче до Малсерба нужну храну, одакле ће је П. војска узети. Но пошто се овај план због многих тешкоћа, које на путу стајаху, немогаше извршити, то се мање количине хране у Корбељу целој 1. војеци издадоше. ПШровијантне колоне П. војске морале су ићи до Лањи (11 миља од границе), те да -се храном попуне и натраг врате. Одма по заузећу Орлеана проради жељезница Живизи-Орлеан и сад је рана шпљата од Лањи друмом за 5 миља, а 18 жељезницом, коју су коњи вукли од Њивиза до Етампа. Пошто оделења нису имала позадњу сопствену жељезницу, то им је јачина била врло мала, јер нису попуну добијала. Да би се бар једна сопствена линија за нужне транспорте добила, журно се је радило на жељезници Блем-ШомонШатион ва Сени-Нуј-Монтеро-Фонтенбло-Кивизи-Орлеан, са многим завијутцима. ПШравија се линија није могла поставити због многих, од части врло важних, разрушених ћуприја, а нарочито ћуприје на Сени код Монтроа. (То-