Ratnik

642. - НАУЧНИ И поуЧНи ДЕО

Жељезничка, је мрежа у Немачкој за концентрацију на свима границама одсудно много удеснија него Француска, почем је код Пруса било. 1870. 9, а сада 11 провозних линија, а међутим код Француза тада беше преко ђ (од којих су само 8 за стратегијско развијање употребљење) а сада преко “, јер ће линија, Епинал Невшато још ове године бити готова. -

Дужине жељезничких мрежа биле су код обе државе скоро једнаке и ва последњих 8 година знатно су се увећале. За Немачку долазе у рачун још и оне у Елзасуп Лотрингији, које се од Француске одбијају. -

Док су у овом погледу околности за Немачку одсудно повољније, дотле је Француска у превави, што има концентрисану управу. Управе 6 великих жељезница, које међу се чине велику мрежу, у Паризу су. Шрема томе много је лакше са дотичним чиновништвом у свеву ступити него у Немачкој, где су жељезничке управе много“ бројније, а много мање пруга под управом имају.

Видили смо, да су према наредби за мобилизацију 1870, управници, односно њихови заступници, свију жељезница на конгрес у Берлин сазвани, да би уједињену радњу склопили. Тетњом немачке владе, да жељезнице буду под државном управом, ближимо се више организа“ дији Француских жељезница, које стоје под управом министра грађевина.

Радња војених и жељезничких управа у Француској _ већином није била у сагласију.

Жеељезничке управе врло су се трудиле, да се што је могуће боље ради, но војне власти нису их нн у ком погледу подпомагале. У место да су се при стратетијеком развијању пукови укрцавали у жељезнице са установљениу бројем од 2,785 људи, смањен је у један пу: овај број на 9,500, а управа о том није извештена. Но и овај број није био подпун, него је разлика варирала из-