Ratnik
НОВОСТИ И БЕЛЕШКЕ 1237
4. Помоћни персонал за наставу људства: 10 вођа.
5. Радионица: за аутомобиле 6 раденика са подофициром. старешином; сем тога по један: реквизитор, нишанџија, мон“ер стругар, ковач, електричар; за оружницу: 2 мајстора.
6) Машеријал: 5 официрских коња, један блиндирани воз за безж. телегр., 8 блиндираних кола типа Вајтова, двоја блинд. кола типа Ренол-Пижалова, 4 камионска оквира (сћ45515) типа» Вајтова са повратницима, 8 мотосиклета са сидекаром, 3 камиона, 1 камионет, 1 камион са дизачем и ђемом, један Вајтов оквир пресечен, 1 покретна кујна.
Укупно персонал: 5 официра, 9 подофицира, 4 коњичка. каплара, 57 људи.
Укупно материјал: 5 коња, 34 разна кола, 8 моторних велосипеда. (Егапсе МИ.)
Ратна Историја. — На париском универзитету заведена је катедра за Ратпу Историју, која је поверена професору Ранкувијеју.
Рок службе. — Војни одбор сената изјаснио се за активни рок службе од 18 месеца.
Интернационални ваздушни саобраћај. — Француско-Румунско Друштво за ваздушни саобраћај већ је отворило ваздушну. службу између Будим-Пеште — Букурешт — Букурешт — Цариград. „Француски војни билтен“ саопштава да је Француско-Румунско Друштво за ваздушни саобраћај које свакодневно одржава везу између Париза — Прага — Беча Будимпеште отворило 5. септембра службу на секцији Будимпешта — Букурешт а 30. септембра на секцији Букурешт Цариград. Исти билтен додаје да ће се служба вршити привремено директно из Будимпеште за Букурешт са једним силажењем на помоћном аеродрому код Арада (на румунској, територији) дотле док не буде готово ваздушно пристаниште Београда (у Земуну) кроз које ће се вршити тада редовна ваздушна служба из Париза за Цариград и натраг.
А
Нов четворо-моторни авион „Шнајдеров“ намењен за ноћно бомбардовање. — Француски лист [ез АПез даје нам карактеристику гигантског металног биплана, порученог и саграђеног за потребу француске војске од стране добро познатих инсталација „Зсћпе! ег“. Први покушаји били су извршени у Хавру и за време трећег лета изврсни француски пилот Жан: Ласал прелетео је са новим апаратом од Хавра до аеродрома у Виленблеју код Париза, где ће се опити наставити под кон-