Ratnik

"28 РАТНИК

Овај закон треба да буде први корак ка остварењу милицијског система совјетске војске.

Стање у војсци. — Према званичном извештају за прва четири месеца ове године стрељан је 521 војник због бегства. У Донској и Кавкаској области избили су немири и устанци противу совјетске владе због наређеног прикупљања и предаје овогодишње жетве.

(М. М. Влађ.

ФРАНЦУСКА

Комбиновани маневри. — Од 20. до 25. јула одржани су оваки маневри пред Алжиром и Тунисом у сарадњи војске и морнарице, у којима је учествовала средоземна ескадра са једном флотилом подводница и једним одељењем дотичне обалске одбране,

(М. У. Влађђ.

Практични курсови артилерије. — Развитак разних метода у артилеријском гађању и повећана разноврсност материјала овог рода војске, повећали су и значај курсова артилеријског гађања, чији је гладвни центар за француску војску у Маљију, до сад под називом „Технички курс за командире артилеријских ескадрона“, чиме је обележен задатак и карактер курса. Због поменутих нових прилика министар војни је одлучио да промени организацију ове наставе и да јој даде нов назив: „Практични курс гађања пољске и тешке артиљерије“ (Сопт5 рганаџе де Шг а4'аг егге де сатраопе ет д'агЕ. Тошгде.) Наставно особље узимаће се из чланова „Комисије за проучавање практичних артилериских питања“, чије је седиште у Троа. Трајање курсова одређиваће се за сваку годину унапред министарским наређењима. Ево како прописује министар задатак ове обновљене наставе:

„Практични курс гађања дужан је да даде свестрану обуку (ипе 1пбгисНоп арргогопдће) у свима појединостима гађања и управе ватром у колико се буде тицало нижих команданата и командира (груповања, група и бтерија). Ради тога се међу официрима, одређеним слушаоцима крурса, шире како тактичка тако и техничка знања односећи се с једне стране на уређење посла и примену срестада свију врста којима располаже артилерија а с друге стране која се односе на методе одговарајуће наставе.“

„Сем тога поверен му је и артилеријски курс у колико је обухваћен програм официрских курсева за спрему ради полагања испита или прелаза у виши официрски чин.“

Према овом важном задатку изведена је и организација. Курс, тј. наставници са слушаоцима, чине засебно тело (согр5),