Ritam
otpraše i oduvaju svoj repertoar, te da ih kritika svuda u zemlji gde se piše dočeka krajnje blagonaklono. Nemojmo se zavaravati, Dee Dee Mellow nisu ni budućnost ni sadašnjost ni prošlost yurock scene. Oni su samo kapljica u moru truie ozbiljnosti koja je zahvata od dna do vrha; side-shot u bukvalnom smislu - pucanj u stranu: Dragoceni već po tome što drugačije misle, DDm бе se dopasti svima koji užvaju u višku svirač kog umeća koji počinje tamo gde prestaje raziog zbog kog pesma postoji. Razdragana anarhična neozbiljnost je ono što ovu kap čini tako sjajnom. Vanredno zabavni momenti (kao što su obrade peruanske narodne "Adios Pueblo de Ayacucho", mađarske narodne "Ozo spi", indijanske narodne "Pesma Bika Koji Sedi") u senci monolitnog zvuka limenih duvač a б ine neumitnim poređenje sa Milodojkom Youneed - ova pitka i neobavezujuća svirka možda u krajnjem zbiru nema njenu težinu i upečatljivot, ali samosvojnog šarma ima na pretak. Ako poneki uoč Ijiv momenat dosade i ispliva na površinu lako ga možete otpisati na činjenicu da DDM i jesu zamišljeni kao prilika za zadovoljstvo muziciranja van svih opterećenja - ako naprimer izbor obrada od kojih je sačinjena Dee Dee strana kasete ponekad ne proizilazi jedan iz drugog ili deluje kao da nema ambicija da vam drži pažnju to je zato što se ovi momci baš tog trenutka iscrpljuju u
svojim malim zadovoijstvima ođličnog muziciranja. Nijedan muzičar koji đrži đo siike o sebi neće vam reći da u krajnjoj iiniji ne svira za sebe - DDM su oteiotvorenje ovog ideala grupa koja zabavljajući sebe zabavija r druge. Ako brzo mislite. Videti i čuti ostatke duvačke reprezantacije Zagreba (б lanovi: nekada Haustori Rlm) istovremeno je i lep i tužan doävljaj. Očigleđno je bar Haustor mogao dobiti u kasnijim gođinama jednu svetliju, duhovitiju stranu koja bi obuzdala Rundekove porrvedaiskaže neizrecivo, đa su Gulič i Sacher (zašto je njegov udeo tako maii?) ostali u torn sastavu. Odjeva Mellow strane rečenicom iz Monty Pythona - “And now for something completely different" (A sad nešto sasvim drugačije“), govori ponelto o porekiu njihovog humora, dok neke obrade pokazuju heugasli interes za etnič ki zvuk koji je nekada vodio Haustor u Zagorije. Pomalo je tužio osveđočiti se ph tom da je ovo verovatno sadašnji maksimalan dornet do koga ove dve ideje spojene u njihovim glavama mogu doći pod sadašnjim okoinostima-no, ne samo daje DDM svoj verovatni vrhunao dosegao ovom kasetom, već izgleda da ono što sada deluje uzbudljivo na njoj ipak jeste proizvod trojice talentovanih ijudi koji se skupa drfe naterani spoljašnjim okolnostima pre nego oč igiednim unutrašnjim razlogom. бо, naravno, nimalo ne umanjuje posvećenu otkač enost i otkač enu velič inu
"Gnoom", "Dee Dee Mellow strane gde liče na jedno od obeöanja datih na pn/om albumu Haustora. Ali ako na momente i Пбе na Haustor u б vrstom limenotuvaö kom oklopu, na desetine munuta izgleda da su prosto smrtno ozbiljno rešili da "Dobro jutro.dfezeti" ne bude njihova sudbina. Možda je ocena zato malo previsoka, ali kao što 'гебе Bik Koji Sedi: “Idi kidze waonj konj hiewa nahe nala yelo hej joti je kija waonj", i štasetu može.
Dragan Ambrozič
S.T.R.A.H. (EPjSlovenija) Tri i po pesme na EP - ju beogradskog sastava S.T.R.A.H. nastavljaju se na svoj паб in na seriju prošlogodišnjih .izdanja koparske produkcije Slovenija, i posebno na EP trilogiju KUD Idijota za istu firmu. Naime, sluöajno ili namerno, u proteklih godinu dana skoro sve sa ovom etiketom jednostavan je, poletan, melodiban i oštar rekenrol (plus ponešto speed metala i hardcorea, minus Autopsia), S.T.R.A.H. je zabavni vrhunac ovog niza - "Mesec" sa svojom vamprskom Ijubav-
73