Ritam

oni koji su spremni da priznaju postojanje takvog (detinje čistog) osedaja u sebi, mogu otvorerlog srca i punih očiju uživati u ovom filmu.

Goran Terzid

PRESIDIO /THE PRESIDIO/, Peter HYAMS, 1988. Sean CONNERY, Mark HARMON, Meg RYAN, Jack WARDEN distribucija: ZVEZDA FILM Po vedini svojih elementarnih karakteristika “Presidio" je moćna I stabilna krim-inalistidka prida koja odgovara na primarne žanrovske zahteve, kao što su narativna efikasnost I atraktivnost akcija, iznalazi prated! znanu shemu: zločin - istraga - zaslužena kazna. Slededi, ambicioznije koncipiran nivo Hajmsovog filma uvodi u igru I nu&n melodramski naboj, all "Presdio" ni time još uvek ne dosefe pub zamah. Medutim, okolnost da je kljud zapleta filma postavljen u istoimenu vojnu bazu na periferiji San Franciska, da je time kompletna radnja podredena

komplikovanim meduijudskim odnosima izmedu pukovnika vojne poiicije, mladog inspektora i pukovnikove derke, i da je Hajens brižljivo i vrlo pronicljivo tumadenje tih karaktera prepustio sjajnom gi-iimad kom triju àn Koneri, Mark Harmon i Meg ■ Rajan, ved nam nudi razrešenje visokog kvaliteta filma “Presidio". Jer, tek tako je pred nama film originalno zamišljene pride, britkog i uzbudijivog sadržaja, utemeljen u bolno uverljivoj emotivnosti junaka, perfektno dizajniran i tempîran sa savršenom preoiznošdu, Shvativši da mu sagledavanje vojnidkog života, moraia i etike iz civilne vizure pruža mnoštvo raziid itih autorskih mogudnosti, i da se u onoj za koju se odiuči kriju i pravi idejno-poetski dometi posia koji je preduzeo, Hajms je izveo "Presidio" toliko strastveno i ponosito da’je dobio fiim koji odvažio prati klasidna remek-dela Džona Forda iii Fîaula Volša. Lišen laäiog patosa, histerid nog patriotizma i dosadnih naravoučenija “Presidio" je. tako - pövrh svega -film koji na velidanstven nadin brani znadaj i dast vojnidkog poziva, zalažudi se jednako übedeno i iskreno za distu ljubav i razumevanje.

Aieksandar D. Kostid

GLEMBAJEVI Antun VRDOUAK, 1988. Mustaffa NADAREVIÖ Ena BEGOVIĆ distribucija: MOFIAVA FILM "Glembajevi" su najskuplji film koji je prikazan na prošlogodišnjem pulskom festivalu. To, naravnc nije nikakvo merilo umet i ke vrednosti, ali u ci л iciji kadafilm, uprkos njvc ,ne izgleda ni malo sl ut'.e od bilo koje jugcsiovenske televizijske drame dija je radnja smeštena j isti istorijski trenutak, to mnogo govori o njemu. Ja ne znam da II je nameštaj upotrebljen u filmu "pravi", da li su glumadki kostimi šiveni specijalno za tu priliku ill ne, da ii je šminka Ene Begovid domada ili uvozna, ali Antun Vrdoljak je udinio sve da te stvari na filmu izgledaju veoma jeftino. To mu se, doduše, može svrstati medju manje važne propuste, Jer na jedan se nad in govori o neuspešnim filmovima diji reditelji nisu ideju o nadinu na koji de svoj materijal uoblid iti u skladu sa zahtevima medija do kraja ostvarili, a na drugi o filmovima diji reditelji tu ideju nisu ni imali. "Giembajevi" spadaju u ovu drugu grupu. Pred publikom se nižu scene koje jedna u odnosu na drugu ne stoje ni u kakvom dramskom odnosu, Bududi da u filmu nema nikakve napetosti, a kamo li njenog razlid itog doziranja u pojedinim delovima, da reditelj staino insistira na preforsiranim situacijama

83