Ritam

Ma,ko je taj SYLVESTER STALLONE u stvari?!

V3Ć se sada, bez izrazitijeg rizika da se pogreši, može reći kako je period od prvih godina osme, do sredine devete decenije doba koje će dugoročno obeležrti svetsku kinematografiju. Naravno, ovo svetsku treba shvatiti samo prenosno, pošto je, kako stvari duže vremena stoje, sve što na iole bitniji način menja filmske odnose, trendove ili produkcione zakone, bar posebno vezano za Holivud. Reaktuelizacija žanrovske kinematografije, kao rezultat formiranja ideologije i prakse „Novog Holivuđa,,, ostaće svakako zabeležena u filmskoj istoriji kao svojevrsna revolucija koja je, bar za sada, uspela industriji „pokretnih slika. da vrati dignitet, publiku, konačno i zaradu., odnosno sve one institucije sto su tokom èezdesetih, i na prelazu u sedamdesete, ozbiljno dovedene u pitanje. Neki budući pregled kinematografije ovog vrèmena nesumnjivo će značajan prostor morati da posveti Silvestern Staloneu (Sylvester Stallone), valjda najosporavanijem megastaru naših dana, glumcu, scenarist! i reditelju koji je, u svakom slučaju, kao retko ko obeležio period o kome je reö. Za dokaz verodostojnosti ovakve tvrdnje nije potrebno prizivati u pomoć brojne argumente; dovolJan je, za početak, tek fenomen poznat pod nazivom ,Roki„ I podrazumljiva činjenica o .prekonoćnom, uspehu »odbačenog., „otelotvorenju,, kako je to bezbroj puta rečeno, ameridkog sna, ,sna, koji je prodrmao Holivud I pretočio se u jedan od najmunjevitijjh filmskih uspeha svih vremena.

Uz ogradu da se radi o imanentno američkom fenomenu, do kojeg bi teško došlo u bilo kojoj drugoj sredini u svetu, treba reći da, bez obzira sto je mnogima poslužio u svrhu ilustracije sve masovnije medijske .debilizacije M i produkcije mediokritetstva kao ključnih manipulativnih faktora novog doba, uspeh Silvestera Stalonea pokazao je da poseduje I daleko sofisticiranije poreklo, pa i kudikamo više referenci u odnosu na vreme u kojem je ostvaren, no što se na osnovu ove, „levičarsko, sociološke déterminante, moglo zaključiti. Ipak, treba početi redom.

Rođenog 1946. godine u Njujorku, u öijem je siromašnom i po rasprostranjenom kriminalu poznatom kvartu „Hell’ s Kitchen» (Kuhinja pakla) i proveo rano detinjstvo, Stalonea je za ceo život obeležio težak porođaj - dok ga je izvlačio klještima, lekar mu je oštetio facijalni mišić, i ostavio ga delimično paralizovane usnice, brade i jezika, zbog čega će Stalone kasnije imali velike muke, trudeći se da nauči pravilno da govori (što, uzgred, nikad nije uspeo, all što je njegovoj pojavi, u isto vreme, dalo dodatni mačo-šarm). Otac mu Frenk (Frank), poreklom sa Sicilije, kozmetičar, i majka, fizioterapeut, brzo su se razveli, pa je Silvester praktično rastao sam, šetajući se između Njujorka, Silver Springa u Merilendu i Filadelfije, gde je neko vreme čak bio usvojenik jedne porodice. Brojni kompleksi odveli su ga već u trinaestoj godini u teretanu značaj ovog trenutka, po njegovu potonju filmsku karijeru, verovatno nije potrebno podvlačiti. Pikantan detalj iz ovog doba Staloneovog života govori da je za prvih jedanaest godina školovanjaon bio izbačenjz ni manje ni više no četrnaest škola. Ipak, a zahvaljujući svojim muskularnim kvalitetima, dobija sportsku stipendiju za Američki koledž u Švajcarskoj. Po povratku kratko pohađa dramske studije na Univerzitetu Majami, gde ga profesori übeđuju da su mu šanse za glumačku karijeru - apsolutno nikakve. Fladeći razne poslove, ovaj put u Njujorku između ostalog bio je i razvodnik u bioskopu

5