Ritam
FAKTA
Da li ste znali da je Dusly Springfield, pre nego Sto su je Pet Shop Boys 1987. „iskopali” iz nekog američkog kabarea, već imala staž od 25 godina bOravka na svetskim top listama. leste bravo! A da li ste znali da je još kao devojčurak pevala u triju Springfields koji su činili ona pravim imcnorn Mary O’Brien, njen brat Tom i Tim Field koji je na pragu uspeha 1962. oližao i bio zamenjen Mike Pickworthom; da su oni dobili ime po tome Sto su jednog lepog prolećnog dana na jednom polju uvežbali svoj folkom inspirisani materijal, te da su imali tri velika hita 1962. Bambino i Silver Threads And Golden a 1963. Island Of Dreams. Priznaćete niste baS sve to znali. Kako god bili muzički orijcntisani i sa kojim god interesima joj prilazili moramo se složiti
da muzika ima svoju istoriju i tradiciju. U ovoj, od sada, stalnojr rubrici bavićemo se paralelama kako bismo učinili mogućim sklapanje mozaika o istoriji popularne muzike. Razloga_obUje kao i malerijala. Nimalo slučajno nismo zapodeli sa Dusty Springfield. Dokaz da se radi o jednom od najlepših glasova pop muzike nalazimo i na dve skoro objavljene kompilacije Unforgettable Vol. I i 11. Na prvoj predstavljena je sa I Just Don’t Know What To Do With Myself njenim trećim solističkim hitom iz 1964. godine. Ovo je pesma koju su napisali veliki Bert Bacharach i Hal David i koju je još 1962. potpuno bezuspeSno pcvao Tommy Hunt. Dusty je od ove pesme napravila svoj do tada najveći hit osvajajući treće mesto na engleskoj top listi. Inačc, njen prvi hit bila je upravo pesma I Only Want To Be With You
koja se pojavljuje na Unforgettable 11, koja je kao Sto to u notici na omotu piSe bila veliki hit u sedamdesetim za Bay City Rollers a u osamdesetim za The Tourists (odakle su stigli Dave Stewart i Annie Lennox) i Samanthu Fox. U Sezdesetim Dusty je imala 15 hitova na Top 20 od kojih je najveći bio You Don't Have To Say Love Me iz 1966. Ovu je pesmu napisao Pino Donaggio stalni učesnik festivala u San Remu tokom Sezdesetih, a u skorije vreme uspešni kompozitor filmske muzike (prisetite se De Palminog Dress To Kill). Ovo je bio jedini No. 1 za Dusty, no ako ste raspoloženi za istraživanje onda vam skrećemo pažnju na još dve njene pesme, ato su —ln The Middle Of Nowhere i I Close My Eyes And Count To Ten koje se nalaze na dve kompilacije pod nazivom Hit History Voi 1 i 2 koje su kod nas izdate sredinom sedamdesetih od strane RTB-a. Mada su njeni najveći uspesi vezani uz pojam pop mélodrame Dusty je svoju veliku ljubav prema soul muzici dokazala prvo fantastičnim singlom Son Of The Preacher Manl96B. (koji i dandanas važi za jedno od najubedljivijih dometa „belog” soula), kao i isto takvim albumom Dusty In Memphis koji je 1969. snimila pod producentskom palicom Jerrya Wexlera. Potrudite lì se samo malo u jenom od ovih pravaca shvatićete da više nego cinično zvuči ono njeno pilanje What Have I Done To Deserve This?
I dok je najveći hit Wayne Fontane i Mindeendersa Game Of Love čak tri puta objavljen kod nas (All You Need Is Love prvo na već spomenutoj Hit History Voi 1 zatim na RTB-ovoj čuvenoj četvorostrukoj Kompilaciji odnedavno ponovo izdatoj—o istoj više sledeći put na već i zadnji put na soundtracku Good Morning Vietnam), najveći hit Mindbendersa A Groovy Kind Of Love, koju čak ni Phil Collins nije uspeo da upropasti,a njegovo pa-hm-hm-hm izvodenje možemo naći na soundtracku Buster, prvi put dobijamo u originalnom izvodenju. Kad već spomenusmo Waynea, pozabavimo se malo njime. Wayne Fontana kome je pravo ime Glyn Ellis roden je 1974. u Mančesteru (da, da, videćete taj grad baš ima tradiciju). Počeo je da svira u školskoj skiffle grupi The Velfins, da bi početkom Jezdesetih formirao Wayne Fontana and the Mindebenders. U junu 1963. izdaju svoj prvi singl, obradu poznate Bo Didleyeve pesme Road Runner. Godinu dana kasnije stižu na top liste sa pesmom vrlo inspirativnog naslova Um Um Um Um Um Um, da bi 1965. postigli svoj najveći uspeh sa već pomenutom Game Of Love koja se, mada samo jednu nedelju, krajem aprila ipak viori na samom vrhu top liste u Americi, nešto duže u Australiji i Kanadi Engleskoj stiže „samo” do drugog mesta. Sledeći singl just A Lillie Bit Too Late kao da je nosio prorodki naslov, ni izbliza nije ponovio uspeh prethodnika (stigao je tek do 20. mesta u Engleskoj) i grupa se raspada. Wayne nastavlja solo i ima još dva uspešna singla tokom šezdesetih Come On Home i Pamela Pamela i nestaje. A Mindbendersi? Cinili su ih Eric Stewart— gitana, Bob Land — bas i Rie Rolhwell bubnjevi. Odmah po raskidu sa Wayneora krenuli su žestoko, ovaj, oprostite vrlo suptilno-predivnom beat baladom Groovy Kind Of Love koja januara 1966. sliže do 2. mesta lista i u Engleskoj i u Americi. Tamo doduše tek u maju. Izdali su još pet singl ploča od kojih je jedino jož Ashes To Ashes krajem iste godine sligla na top liste. Zadnje pojavljivanje Mindbendersa nalazimo u filmu To sir with love o rasnoj diskriminaeiji (Harry Belafonte igra nastavnika u školi ne baš previše raspoloženoj prema’ „obojenima”) pre svega poznatom po istoimenom ogromnom hitu za zdepastu pevačicu Lulu (kratko vreme suprugu Mauricea iz tada enormno popularnih Bee Geesa). Napomena za istraživače: Prvo pojavljivanje Wayne Fontane i njegovih tada još uvek Mindbendersa kod nas nalazimo na jednoj od prvih kompilacija koje je RTB izdao joä davne 1966. pod nazivom Beat Scene Now. Tb izvode dve pesme — Like I Did i She Need Love. Inače, Erica Stewarta kasnije zatičemo u grupi Hotlegs koja je 1970. imala veliki hit sa Neanderthal Man, i činila nukleus kasnijih 10CC. Kako če PGP RTB najverovatnije übrzo izdate 10CC-Grealest Hits, elo prilike da o njemu i njima übrzo progovorimo i maio više...
Pise:
Momcilo Raj in
16