Ritam

INTERVJU

IVO WATTS-RUSSELL

Deset godina. Deset godina kontinuiranih napora i borbe u dokazivanju da i tako moie, da i tako treba, da tako mora. I sta je ostalo? Neki od primeraka najmaštovitije, najintrigantnije, najzavodljivije muzike osamdesetih godina - Bauhaus, The Birthday Party, Colourbox, The Cocteau Twins, Dead can Dance, This Mortal Coil, M/A/R/R/S, The Pixies, Throwing Muses... Možda još nešto? Na retrospektivna pitanja Vojislava Nešića odgovara „duša i telo” 4 AD-a, Ivo Watts-Russell.

Tmurno zimsko popodne. Južni London izgleda potpuno napušteno, dok ga sablasno osvetljavaju prerano upaljenc žute ulične sijalice. I velar udara, noseći jedva primetne kapi kiše. I po neki automobil projuri... Da, ovo je periferija. Au kući na vrhu uzbrdice, sasvim drugačije raspoloženje svi su užurbani. Vrše se poslcdnje pripreme za objavljivanje LP-a „The Comforts of Madness”, debija za The Pale Saints, bend koji je sleđeći na redu da protrese nezavisne liste. Ivo Watts-Russell odgovara na jedan telefonski poziv; govori sagovorniku ha drugoj liniji da pričeka; traži vezu sa Amerikom; piše, glasno obračunava troškove... Na kraju, ipak nckako nalazi vremena da se povučemo u mimi ugao i prodiskulujcmo proteklih deset godina i sve ono Sto se desilo od vremena kada je odlučio da se upusti u avanturu zvanu 4 AD. -Ivo-„Mislim da je to bila 1976. kada su se pojavila prva nczavisna izdanja u ovoj zemlji Buzzcocks, Stiff, ili vcć tako neSto. I od uzbudenja izazvanog time Sto sam radio u prodavnici ploča, izrasia je želja da i sam pokuSam, da budcm deo ncčcga. Ali nije bilo nikakvih prclomnih idcja, ili razmiSljanja poput Zato što ova ploča posioji i ja moram pokuSati da stvorim nekog isto loliko jedinstvcnog i predstavim ga javnosti”. Pa ipak, ncSto je uticalo, kreiralo miSljenja, slavove.

ZNAČI SVE

Ivo „Post-pank kreativnost je bila najinspirativniji élément, jer osim energije i pop pesama Buzzcocks-a, po meni, ono Sto je siedilo nakon panka, je znatno interesantnije. la sam uvek davao prednost muzici Television-a u odnosu na Ramones-e. Uvek mi je viSe prijao treći album Wire-a, nego The Clash, ili Sex Pistols. Eksperiment...” A da bi se počelo, pored izvesne svote novea, potrebno je i puno, puno hrabrosti. -Ivo — „Da, ali u životu dostigneS dob kada jednostavno moraS istraživati neke stvari, jer su ti dostupne, jer posedujcS instinkt da delaš, radije nego da samo razmiSljaš kako bi to sve mogio izgledati. Ja zaista nisam imao koncept postojanja 4 AD-a na period duži od četri godine, jer sam smatrao da su četri godine gornja granica vremena koje treba utroSiti radcći sa raznim muzičarima da bi se stivatilo Sta se zapravo tu dcSava... Sto se tiče novea, opet je to bila jedna nercalna situacija, jer sam ja radio za Martin Mills-a, sada mog patinerà, vlasnika Beggars Banquet-a, vodeći računa o lancu prodavnica ploča koje je on u to vreme imao. I bilo je čudno. Ja sam taman reSio da startujem sa svojim etiketom, pozajmljujući novae od banke, ili ncSto slično, kada je u roku od 48 časova Martin došao na isto i predložio meni i Peteru Kent-u, sa kojim sam i osnovao 4 AD, da stvar započnemo u

28